Electricitat 100% renovable

Els ferris de Grimaldi ja es connecten a l’energia elèctrica al Port

Els vaixells desconnectaran els motors de combustible fòssil quan atraquin a BCN

El Port de Barcelona estrena la conexión eléctrica de la terminal de ferris de Grimaldi

El Port de Barcelona estrena la conexión eléctrica de la terminal de ferris de Grimaldi / MANU MITRU

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Després de dues setmanes de proves, ahir va quedar oficialment inaugurat el nou sistema que permet que els ferris de la terminal de Grimaldi es connectin a l’energia elèctrica quan estan atracats al Port de Barcelona. La infraestructura barcelonina ha estrenat al Moll de Sant Bertran el seu segon Onshore Power Supply (OPS), que subministra electricitat 100% renovable als vaixells, com ja passa des del juliol a la terminal de portacontenidors Hutchison Ports BEST.

Els responsables de la companyia italiana, de la naviliera espanyola Trasmed i les autoritats van assistir a l’àgil procés que ha permès acoblar el ferri Ciutat de Palma al sistema elèctric. Un enorme dispositiu que es movia per unes guies va acostar el cable i, gràcies a una politja, va pujar fins al vaixell, on uns operaris el van endollar. En aquell moment, i així passarà a partir d’ara, el vaixell va poder apagar els motors auxiliars "que cremen combustibles fòssils" i permeten els seus consums a bord "com la il·luminació, les bombes o l’aire condicionat", va exemplificar la responsable del departament de shorepower i impulsora del projecte Nexigen del port, Ana Arévalo.

Notícies relacionades

El president de l’autoritat portuària, José Alberto Carbonell, va recordar que es culmina la primera fase de les tres que han de permetre la descarbonització de la infraestructura i arribar a les zero emissions el 2050. L’electrificació dels molls compta amb un pressupost de 200 milions. Segons els càlculs del Port, el 47% de la seva empremta de carboni procedeix dels vaixells que operen i que, mentre estan atracats amb passatgers o amb mercaderies, expulsen fum des de les xemeneies, a més de fer soroll i molestar els veïns.

El conseller delegat de Grimaldi Logística Espanya, Mario Massarotti, va dir que la seva companyia ha invertit prop de 1.000 milions tant en aquest projecte com en nous vaixells o infraestructures.