Barcelona, protagonista

El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona

La cadena nord-americana de gimnasos d’alta gamma Barry’s va desembarcar l’any passat a la capital catalana i preveu obrir a Madrid el seu segon estudi durant aquesta primavera.

El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
2
Es llegeix en minuts
Begoña González

Els gimnasos boutique són un actor cada vegada més habitual en l’ecosistema esportiu català. Es tracta de gimnasos més petits, personalitzats i especialitzats que busquen adaptar l’experiència de cada usuari a la disciplina que s’hi imparteix. D’entre aquests centres d’entrenament prèmium que en els últims mesos han aterrat a Barcelona, n’hi ha un que ha pres especial rellevància al reivindicar el seu estudi de la capital catalana com a punta de llança per a l’expansió d’una prestigiosa franquícia d’entrenament nord-americà al sud d’Europa. Es tracta de Barry’s, un estudi estratègicament situat a la zona alta de Barcelona que ofereix un servei d’entrenament enfocat a la millora de la capacitat cardiovascular i la força en un espai de luxe i amb maquinària de primer nivell.

Conegut internacionalment per ser l’elegit per multitud d’artistes i famosos com Kim Kardashian, Jennifer Lopez o Dua Lipa per posar-se en forma, Barry’s està vivint una expansió europea molt potent. La marca compta amb gairebé 100 centres arreu del món que repliquen una mateixa estètica i metodologia d’entrenament. A Barry’s inclouen també al seu centre un shake bar en el qual els socis poden prendre un batut de proteïna i fruita després de la classe.

La cadena nord-americana de gimnasos d’alta gamma va desembarcar l’any passat a la capital catalana amb una inversió de dos milions d’euros per a aquest primer centre i preveu obrir el seu segon estudi a Madrid durant aquesta primavera. "Barcelona ens va oferir el que necessitàvem. Vam trobar el lloc perfecte i en poc temps el centre ha adquirit una notorietat entre els usuaris que demostra l’encert", afirma José Daniel García, managing partner de la marca.

Notícies relacionades

El gimnàs, ubicat a la plaça de Francesc Macià, s’ha dissenyat a imatge i semblança dels altres centres de la marca i consta d’una sala fosca il·luminada amb llums de discoteca vermells d’estil modern i sobretot molt instagrameable. A la sala, a més, les parets són plenes de miralls i a tot el gimnàs es palpa una estètica senzilla però cuidada que és capaç d’acollir fins a 45 persones entrenant-se simultàniament. Els entrenaments, dirigits per entrenadors amb potestat per imprimir els seus tocs en cada classe, se sincronitzen amb la resta de centres del món perquè qualsevol persona que es trobi en un altre país pugui continuar amb el seu entrenament i rutina habituals. "Barry’s té una comunitat molt fidel que busca poder anar als centres quan es troba fora del seu país. El turisme esportiu existeix i és habitual entre els nostres usuaris", afirma el partner de la firma nord-americana.

El mètode d’entrenament que ha captivat les celebrities consta de blocs en els quals en una sola classe el client treballa tant el càrdio mitjançant màquines de córrer d’última generació, com de força mitjançant circuits de HIIT (high interval intensity training) planificats amb manuelles. Les activitats són en tot moment conduïdes per professionals que indiquen als clients com han de procedir i la metodologia d’entrenament s’imparteix tant en castellà com en anglès. "Tenim molt públic internacional que s’apunta a les classes en anglès, però també barcelonins, així com classes íntegrament impartides en castellà", afirma García. Actualment, per Francesc Macià passen mensualment més de 1.600 persones, una xifra que tot i que elevada, esperen augmentar fins als 4.000 en els pròxims mesos. La companyia pretén continuar creixent en els pròxims anys fins a obrir més d’una desena de centres entre Espanya i Portugal.