Els estrangers mantenen la compra d’habitatges a Madrid
Els experts preveuen que el volum d’adquisició de cases a la comunitat no es veurà afectat per la retirada dels permisos

Els estrangers mantenen les ganes de continuar comprant actius immobiliaris i, en concret, habitatges, a Madrid, malgrat la derogació definitiva de la golden visa que va entrar en vigor el 3 d’abril passat. Segons els experts consultats, el volum de transaccions vinculades exclusivament a aquest permís de residència era baix, mentre que els fonamentals que han impulsat Madrid en els últims anys s’han mantingut intactes, com la seguretat o la seva oferta cultural i gastronòmica, que han convertit la capital en la porta d’entrada d’Europa.
El 3 d’abril va desaparèixer de manera definitiva la golden visa, permís que van poder obtenir durant més d’una dècada estrangers no residents que invertissin més de mig milió d’euros en l’adquisició d’un immoble en territori nacional. La derogació es va produir més d’un any després que el president Pedro Sánchez anunciés la seva eliminació, tot i que va ser molt celebrada per Isabel Rodríguez, ministra d’Habitatge, que creu que la desaparició "és una bona notícia per a tots" i "serveix per donar oportunitats als que avui tenen problemes per accedir a un habitatge en llocs concrets i amb tensió de preus i falta d’oferta residencial".
"Segment mínim"
Notícies relacionadesMalgrat que, en els últims dies abans de la derogació, alguns compradors van aprofitar per poder beneficiar-se de l’existència de la mesura, tal com va relatar Actius, els experts assenyalen que l’efecte en el mercat és baix. Rebeca Caballero, directora del departament internacional de Gilmar, considera "possible" que la supressió de les golden visa influeixi en les decisions d’alguns inversors estrangers no comunitaris, tot i que recorda que fins a l’octubre passat s’havien concedit només 780 visats. Així, "tot i que hi podria haver una disminució en aquest segment específic, no s’anticipa un impacte significatiu en el volum total de compravendes d’habitatges a Madrid", afegeix.
Jesús Alonso de la Prida, director de Màrqueting de Diza Consultores, en la mateixa línia, apunta que la golden visa representa "un segment mínim del mercat immobiliari" i assegura: "A la majoria dels inversors estrangers que adquireixen habitatge a Madrid no els interessa una residència permanent".
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Contingut en català Neixen els Premis CRIT per reconèixer als creadors de contingut en llengua catalana a l’entorn digital
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Guerra comercial El Govern central aprova un tram de 1.000 milions d’avals de l’ICO per a empreses afectades pels aranzels de Trump
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja