Sector energètic
Repsol i Moeve escalfen la guerra de descomptes a les seves gasolineres
Les dues petroleres reforcen per Setmana Santa les seves estratègies per captar clients amb rebaixes en proveïments i en recàrregues de cotxe elèctric
L’antiga Cepsa tanca una aliança amb Bankinter per llançar una nova targeta bancària Mastercard

Les grans xarxes de gasolineres aviven la guerra comercial en l’inici de la Setmana Santa. En un dels moments de l’any en què més desplaçaments per carretera es concentren, les petroleres Moeve (antiga Cepsa) i Repsol es desafien amb nous descomptes en la venda de gasolina, dièsel i també en la recàrrega de vehicles elèctrics. Una estratègia que busca captar nous clients amb el ganxo del preu i la fidelització, posant condicions a l’obtenció dels estalvis oferts.
Repsol aprofita per tornar a desafiar simultàniament els seus grans rivals en el negoci de les gasolineres i també en el de l’electricitat, atiant la seva ofensiva comercial pel que fa als combustibles amb l’objectiu de captar nous clients també de llum, de gas i d’instal·lació de plaques solars en vivendes. La major de les petroleres espanyoles ho està fent multiplicant per dos els descomptes que ofereix habitualment en carburants i càrrega elèctrica, elevant-los fins a entre 20 i 40 cèntims d’euro per litre i fins al 100% en recàrrega de cotxe elèctric.
Fidelització del grup
L’import dels descomptes de què es poden beneficiar els conductors es determina en funció dels serveis energètics que tingui el client contractats amb la mateixa companyia (que també ofereix amb altres de les seves filials el subministrament de llum, gas natural i també serveis d’autoconsum solar) i si paga a través del sistema de fidelització del grup, Waylet, quan acudeix a la seva xarxa de més de 3.000 estacions de servei en el mercat espanyol.
La companyia comandada per Josu Jon Imaz pretén tornar a sacsejar el mercat del proveïment amb una estratègia d’estalvis que de manera simultània busca impulsar la fidelització dels clients convertint-se en proveïdor únic de serveis energètics. Repsol posa pressió als seus grans rivals en el negoci de les gasolineres, com Moeve, BP i Galp, i ho fa també a les grans elèctriques com Iberdrola, Endesa i Naturgy en la disputa per la captació de clients de llum.
Repsol s’ha convertit en els últims anys en una de les companyia que amb més força creixen en el negoci del subministrament d’electricitat i de gas natural en llars i empreses. El grup, que es va estrenar en els negocis de llum i gas fa poc més de sis anys amb la compra de les comercialitzadores i altres actius a Viesgo, ja suma més de 2,5 milions de clients impulsada per la seva estratègia d’ofertes creuades i suposa una amenaça a les grans elèctriques i gasistes en un mercat tan disputat.
Moeve, l’antiga Cepsa i amb unes 1.800 gasolineres en el mercat espanyol, ja estava oferint descomptes de cinc cèntims per litre de combustible o de dos cèntims per kilowatt hora (kWh) en recàrregues elèctriques als conductors adscrits al seu programa de fidelització Club Moeve Gow. Ara el grup ha tancat una aliança amb Bankinter per llançar una nova targeta bancària Mastercard que permet obtenir rebaixes en el proveïment encara més grans.
Els clients adherits al programa de fidelització i que comptin amb la nova la targeta bancària podran accedir a descomptes extra de 15 cèntims per litre de combustible acumulables com a saldo en el programa de fidelització, i també rebaixes de set cèntims per kWh en recàrrega elèctrica i de vuit cèntims per cada euro abonat en botiga o en rentats automàtics de les estacions de servei. L’estalvi acumulat en descomptes i devolucions genera saldo Moeve gow amb el qual el client pot pagar a les estacions de servei.
Moeve va provocar l’any passat una doble sotragada en el sector de les gasolineres. D’una banda, el grup va activar el macropla per traslladar a la seva xarxa d’estacions de servei el canvi de nom i d’imatge corporativa, a través del qual les 1.800 gasolineres de la marca Cepsa s’aniran transformant en Moeve de manera progressiva. D’altra banda, la companyia va tancar la compra de la xarxa d’estacions de baix cost Ballenoil amb l’objectiu de competir en el sector amb un doble model de negoci (prèmium i low cost) i també amb una doble marca.
Notícies relacionadesControlada pel fons sobirà d’Abu Dhabi Mubadala, Moeve ha optat per centrar el negoci de les seves 1.800 estacions fins ara amb la bandera Cepsa en el segment prèmium (d’igual forma que els seus rivals tradicionals Repsol, BP o Galp), amb cada vegada més productes i més serveis per al conductor, i també amb ofertes per als clients fidelitzats.
Però amb el mercat de les gasolineres partit en dos a Espanya, i amb el baix cost cada vegada guanyant més terreny i quota de negoci, Moeve ha decidit no renunciar al client que només busca preus més baixos i ha irromput de ple en el negoci low cost amb l’ensenya Ballenoil. Una aposta pel baix cost que es tradueix en una expansió accelerada de la xarxa de la seva segona marca: Ballenoil acaba de superar la cota de les 300 gasolineres en el mercat espanyol.
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Impost sobre la renda Avís d’Hisenda: si cobres més de 32.500 euros, tingues en compte això en la teva declaració
- El Govern ultima la norma contra els "megacentres" de menors migrants
- ERC i els Comuns ja negocien amb Illa un altre suplement de crèdit
- El PSOE acota els atacs a Alegría a una estratègia d’"assetjament" de la dreta
- Montoro afirma que l’única operació Catalunya que coneix és el FLA
- Ábalos rebat al Suprem les tesis de l’UCO sobre les seves propietats