Telefónica ven la seva filial al Perú per 900.000 euros

El grup també es desprèn del deute d’uns 1.200 milions que arrossega

Telefónica ven la seva filial al Perú per 900.000 euros
2
Es llegeix en minuts
David Page
David Page

Periodista

ver +

Telefónica accelera el seu replegament a Llatinoamèrica. En unes setmanes, el grup ha executat operacions per vendre les seves filials a l’Argentina, Colòmbia i ara també el Perú. La teleco ha tancat la venda de la seva filial peruana per un preu simbòlic de tot just 900.000 euros (3,7 milions de sols peruans) a l’argentina Integra Tec International, però també aconsegueix desprendre’s de l’enorme deute d’uns 1.200 milions que arrossega la subsidiària i que va portar la matriu a sol·licitar fa dos mesos el concurs de creditors.

Telefónica Hispam, la divisió que aglutina tots els negocis de la teleco a Llatinoamèrica excepte del Brasil, ha inclòs en l’operació també un crèdit mercantil que va concedir a la seva filial peruana per 394 milions d’euros per fer front a les seves necessitats de caixa derivades del concurs de creditors iniciat per l’operadora. El crèdit seguirà a disposició de Telefónica Perú, i els desemborsaments seran duts a terme en part per Telefónica Hispam i en part per Integra.

Telefónica controlava fins ara el 99,3% de les accions de Telefónica Perú. I ara Integra s’ha compromès a llançar una oferta pública d’adquisició d’accions (opa) dirigida a la totalitat dels accionistes minoritaris del Perú, titulars del 0,7% restant del capital social. Igual com va fer quan va vendre la seva filial a l’Argentina, l’operació no només està acordada sinó que en un moviment exprés ja està tancada i executada. Telefónica de facto ja ha sortit del Perú. La sol·licitud de concurs de creditors per a la filial encara està pendent d’aprovació per part de l’Indecopi (Institut Nacional de Defensa de la Competència i de la Protecció de la Propietat Intel·lectual).

Telefónica està accelerant al màxim el seu pla per reduir la seva expansió a Llatinoamèrica per concentrar-se només en els seus grans mercats clau (Espanya, Alemanya, Regne Unit i Brasil com a única excepció en la retirada americana). El nou president del grup, Marc Murtra, ha emprès una revisió de l’estratègia de Telefónica que derivarà en un nou full de ruta que donarà a conèixer abans que acabi l’any. Una nova guia operativa i financera amb la qual pretén posar tot el focus a Europa i accelerant el punt final de la gran conquesta dels mercats llatinoamericans que va emprendre la companyia sota la batuta de César Alierta en la primera dècada i mitja dels dos mil.

Notícies relacionades

Relleu a Movistar+

D’altra banda, Murtra ha impulsat el relleu al capdavant de Movistar+ i ha posat Javier de Paz –un dels consellers de la companyia amb més antiguitat i considerat com l’enllaç oficiós entre la companyia amb la Moncloa i amb el PSOE– al capdavant de la filial televisiva com a president no executiu. I la companyia també ha nomenat com a nou conseller delegat de l’àrea audiovisual Daniel Domenjó, que fins ara era CEO de la productora Satisfaction Iberia.