Dimiteix la consellera d’Indústria d’Astúries per l’accident de la mina
Belarmina Díaz renuncia per sorpresa quatre dies després de descartar la seva marxa

El Govern d’Astúries passa una crisi evident per l’accident de la mina de Cerredo, en el qual van morir cinc miners. Belarmina Díaz, consellera d’Indústria, va anunciar ahir en el ple de la Junta General la seva dimissió "irrevocable" com a titular de la conselleria. Poques hores abans, dilluns a la tarda, la mateixa Díaz li havia comunicat en privat la seva decisió al president del Principat, Adrián Barbón, que preveu nomenar un substitut en les pròxims dies i celebrar la presa de possessió la setmana que ve. El cap de l’Executiu i líder de la FSA va informar ahir a Izquierda Unida (IU), soci de Govern, de la dimissió de Díaz. Ho va fer durant la celebració del ple, pocs minuts abans que ella mateixa ho donés a conèixer al Parlament. La dimissió dona treva al Govern regional, especialment a la part socialista, després de dies amb molta pressió política per les incògnites al voltant de l’accident. Aquest moviment també alleuja IU, que ha expressat que aparca les exigències d’una comissió d’investigació a la Junta.
La ja exconsellera va anunciar la seva marxa per sorpresa en el segon torn de la seva intervenció a la Junta, interpel·lada pel Partit Popular (PP) per l’accident de la mina de Cerredo. La seva dimissió es va produir 16 dies després del greu succés, en el qual van morir cinc miners, amb la pressió de l’oposició i del seu soci de Govern en augment i la petició de comissió d’investigació en marxa per "investigar i depurar les possibles responsabilitats sobre la gestió del Govern en els últims anys que ha desembocat en l’accident". Díaz amb prou feines ha estat dos mesos en el càrrec: va prendre possessió com a consellera a mitjans de febrer, després de la marxa de Nieves Roqueñí a la presidència d’El Musel, i va ascendir a la cúspide de la conselleria des de la direcció general de Mineria.
Notícies relacionadesPitjor moment
La seva marxa es produeix en el pitjor moment del Govern del PSOE i IU en l’actual legislatura, després dels dubtes suscitats respecte als possibles errors de l’Administració entorn del jaciment miner i l’activitat suposadament il·legal, d’extracció de carbó, que duia a terme la companyia Blue Solving, que operava a la mina amb un permís per a investigació que li havia donat la conselleria. Díaz va comparèixer ahir al matí en dos torns. Va ser en la seva última intervenció, en la qual no tenia límit de temps, on Díaz va anunciar la seva marxa, per a sorpresa de la majoria dels diputats presents, que l’escoltaven amb gestos d’estupefacció.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples