La fàbrica d’Ebro a BCN produirà els Omoda i els Jaecoo al novembre

El grup Chery anuncia que la planta de la Zona Franca ja està preparada per acoblar les versions 100% elèctriques dels dos models

La fàbrica d’Ebro a BCN produirà els Omoda i els Jaecoo al novembre
5
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El grup Chery serà l’empresa xinesa més gran d’Espanya. No és un tret a l’aire. Tot apunta a la realitat. Charlie Zhang, vicepresident de Chery Internacional, ha confirmat els plans de la companyia que presideix Yin Tongyue en una visita que EL PERIÓDICO ha realitzat al cor del grup automobilístic a Wuhu (Xina), i anuncia l’arrencada definitiva de la producció de vehicles a la planta que gestiona Ebro a la Zona Franca de Barcelona el mes de novembre vinent. Després d’interrompre’n un any la posada en marxa, el grup Chery acoblarà les versions 100% elèctriques de l’Omoda 5 i del Jaecoo 5 abans que acabi aquest any. I això només serà el principi, ja que des de Chery admeten que la idea és implementar la producció pròpia a mitjà termini.

"El nostre objectiu d’inici de producció per al CKD serà novembre d’aquest any. Producció CKD completa. I esperem que per a finals d’aquest any puguem començar a produir els cotxes elèctrics. Els dos primers models que planegem produir localment són Omoda 5 i Jaecco 5 BEV (100% elèctrics)", explica Charlie Zhang, el vicepresident de Chery Internacional, i per a això s’està preparant i transformant la planta de Barcelona, ja que Ebro, per ara, només produeix models de combustió.

La força d’Ebro

Ebro (soci espanyol de la companyia xinesa) fabrica les versions locals del Chery Tiggo 7 i Chery Tiggo 8 sota el nom Ebro S700 i Ebro S800, en el que s’ha vist clarament com una posada en rodatge de la planta barcelonina abans d’arrencar amb la producció prevista dels cotxes de les marques Omoda i Jaecoo per a Europa. Fins al moment, els models arriben a Espanya en contenidors, sense acabar, i s’acaben muntant a l’exfàbrica de Nissan. Es produeixen a la planta de Chery a Wuhu, sense rodes ni líquids, i s’acaben d’acoblar a Barcelona. El grup Chery disposa de 13 centres a tot el món amb aquestes característiques. La planta catalana té un objectiu de primera fase de 100.000 vehicles, però Zhang admet que ja estan iniciant la fase 2 per arribar als 200.000 cotxes l’any.

"Volem ser un actor local i no limitar-nos a exportar des de la Xina. Fa 22 anys que som el primer exportador de cotxes xinès, però el nostre objectiu és arrelar a la societat industrial espanyola i ser-ne part. Estic convençut que serem la principal empresa de la Xina a Espanya, sobretot pel que fa a ocupació. Actualment comptem amb 800 treballadors i esperem arribar aviat als mil", diu Zhang.

L’executiu explica que per ara s’acontentaran amb la presència de tres marques a Espanya (Ebro, Omoda i Jaecoo). "Fins ara, tot està funcionant molt bé. Crec que primer hem de consolidar la nostra presència, el nostre rendiment comercial, amb Omoda, Jaecoo i Ebro. Després, ja veurem", admet Charlie Zhang. I és que a l’horitzó (el 2026) el grup Chery té al cap portar a Europa (i a Espanya) altres marques com Luxeed, Exlantix (gamma elèctrica d’Exeed), Lepas i la innovadora iCar (una de les que té més opcions immediates), amb vehicles elèctrics d’autonomia estesa (REEV), híbrids i 100% elèctrics.

El mercat xinès és prou gran per permetre que Chery disposi d’un ampli ventall de marques, gairebé una per a cada necessitat. "És per això que hem d’estudiar bé els passos que fem a escala global", assenyala Zhang i revela tot que "probablement introduïm altres marques, però a través de socis, com en el cas d’Ebro a Espanya". Zhang confia molt en el funcionament de les seves primeres marques globals. "A Omoda i Jaecoo ara tenim dos models, i el tercer i el quart model són en camí. Tenim Omoda 5 i Jaecoo 7, i ben aviat tindrem Jaecoo 5, Omoda 7, Jaecoo 8 i Omoda 9. Models molt diferents. Tots amb múltiples tecnologies. Tenim l’HISSI (gasolina), i tindrem l’HEV (híbrids), el PHEV (endollable) i el BEV (elèctric). Dos d’elèctrics, l’Omoda 5 i el Jaecoo 5, tres híbrids convencionals també amb Omoda 5 i Jaecoo 5 i Omoda 7, i quatre híbrids endollables com el Jaecoo 7, Omoda 7, Jaecoo 8 i Omoda 9. La nostra oferta és molt àmplia", diu el directiu, que va pilotar la negociació amb el Govern espanyol, la Generalitat i Ebro.

A aquesta oferta de les marques xineses, Zhang hi inclou l’excel·lent perspectiva per a la marca espanyola Ebro. "Soc molt optimista amb el paper de la marca a Espanya. Ara tenim dos models diferents, l’Ebro S700 i l’Ebro S800. Tindrem l’Ebro S400 i l’Ebro S900. Així que en total tindrem quatre models diferents. Tres híbrids endollables, un de gasolina", explica. Sobre una hipotètica expansió d’Ebro a la resta d’Europa, Zhang és del tot taxatiu: "No. Ebro és una marca espanyola, però, igual com Seat que està en el grup Volkswagen. Considerem que Ebro és una bona marca, sí. Tenim una planificació estratègica per a Ebro, també. Però pas a pas".

Notícies relacionades

No només SUV

Charlie Zhang reconeix que la força d’Omoda, Jaecoo i Ebro està en els SUV, però a la pregunta de si creu en la possibilitat d’introduir més tipus de carrosseria a Espanya no es tanca en banda. "Tindrem alguns sedans en el futur. Però ara Omoda és una gamma crossover amb un llenguatge de disseny per als cotxes del futur, com és l’Omoda 3. El públic objectiu són els anomenats Lohas (aquells que compren productes socialment responsables i que intenten conservar el medi ambient), les generacions més joves. Jaecco és un SUV tot terreny, amb un estil més semblant a Land Rover. A Europa creiem que el segment B és molt important i estem treballant en els cotxes d’aquest segment, entre 4 i 4,2 metres", revela Zhang. De fet, a Wuhu, ja hem vist propostes sobre un model Tiggo 1 de Chery, que és extrapolable a qualsevol de les múltiples marques del grup.