Freixenet acorda amb la plantilla reduir els acomiadamentsde 180 a 154

Manifestación contra el ERE de Freixenet /
La direcció de Freixenet i els sindicats van arribar ahir de matinada a un acord per tancar l’expedient de regulació d’ocupació (ero). Les centrals han acceptat reduir els acomiadaments dels 180 que inicialment plantejava l’empresa fins a 154. Aquests –un 23% de la plantilla– sortiran, majoritàriament, amb unes indemnitzacions de 50 dies per any treballat sense límit de mensualitats, segons el document firmat per la direcció i les centrals a què ha tingut accés EL PERIÓDICO. "Hi ha treballadors que sortiran amb més de 100.000 euros", afirmen aquestes mateixes fonts. Les condicions del preacord les van avalar ahir en una assemblea a les 11.00 hores els treballadors per una àmplia majoria. L’entesa tanca l’expedient i es desconvoquen els dies de vaga.
Cap a les tres de la matinada i en un hotel de Barcelona –el Meliá Sarrià– van aconseguir tancar el Grup Henkell i els sindicats un acomiadament col·lectiu que ha fet molt soroll en el sector del cava. No en va, Freixenet és una de les seves firmes més icòniques i la que més factura de tota la DO Cava.
Notícies relacionades"Futur a llarg termini"
Després d’una manifestació, una compareixença al Parlament, diversos dies de vaga i gairebé 30 dies de negociacions –l’expedient formalment es va presentar el 6 de maig– la plantilla de Freixenet ha aconseguit millorar les condicions de sortida dels afectats. No evita l’ero, tal com pretenien inicialment els sindicats, que l’empresa ha justificat per l’impacte econòmic de la recent sequera en els seus comptes, però obté condicions substancialment per sobre dels mínims legals i un compromís que els propietaris incrementin la producció d’espumosos a Catalunya i garanteixin l’ocupació a futur. "El pla acordat suposa un pas important per assegurar el futur a llarg termini de Freixenet, preservant alhora la profunda connexió amb les seves arrels a la regió", va afirmar l’empresa en un comunicat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Xoc titànic a Washington Trump descarta parlar amb Musk i deixa obert un duel d’efectes impredictibles
- A MALLORCA La dona detinguda per una agressió sexual a un jove a la sauna d’un hotel de Magaluf: «Em vaig posar calenta»
- Sánchez aparca el finançament pel bloqueig de la cita de BCN
- Així és com pots lluir bronzejat aquest estiu sense sacrificar la teva salut
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Educació a Catalunya La ‘generació Lamine Yamal’ arriba a la selectivitat: «Estem farts que ens diguin que no tenim futur»
- Relació tempestuosa Musk esborra el missatge que vinculava Trump amb els delictes del depredador sexual Jeffrey Epstein
- Abans de la primavera del 2026 Interior i Barcelona impulsen un nou model de coordinació entre Mossos i Policies Locals aplicable a 200 municipis