Enquesta de l'Agència de Qualitat del Sistema Universitari

Pedagogs i directors d'escoles catalans reclamen un MIR per a professors

Un informe d'experts també conclou que els mestres haurien de millorar el seu nivell d'anglès

Alumnes de secundària de l’institut Fort Pius de Barcelona, durant uns exàmens de setembre, el curs passat.

Alumnes de secundària de l’institut Fort Pius de Barcelona, durant uns exàmens de setembre, el curs passat. / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts
MARIA JESÚS IBÁÑEZ / BARCELONA

Responsables d'escoles i instituts catalans, de la pública i de la concertada, proposen que s'implanti un període de pràctiques interines als centres educatius, similar al MIR que fan els metges, per als nous mestres.

Ho recull una enquesta presentada aquest dilluns per l'Agència de Qualitat del Sistema Universitari (AQU), en què s'analitza quines característiques, preparació i aptituds ha de tenir un professor.

Notícies relacionades

L'informe, en què han participat uns 300 experts, conclou que a més de la creació d'un MIR docent, els mestres haurien de millorar el seu nivell d'anglès (per poder impartir classes en aquest idioma) i, sobretot a secundària, ser més transversals i ser capaços de gestionar una aula i resoldre els conflictes que s'hi generin.

L'enquesta forma part de les accions posades en marxa pel programa MIF de millora dels estudis universitaris d'Educació.