IMPLANTACIÓ A LES AULES
Mediadors del Whatsapp
Un institut de Barcelona consensua un decàleg sobre com utilitzar el mòbil a classe
undefined45689911 barcelona 30 10 2018 la conselleria d ensenyament activara u181030192023 /
“A l’institut, els dispositius mòbils i les seves aplicacions són una eina de treball. A classe, s’ha de tenir el mòbil a la motxilla, apagat o en silenci. Si estem amb companys, prioritzar les relacions cara a cara abans que les virtuals. Al pati, s’ha de fer un ús moderat del mòbil”. Són algunes de les recomanacions que s’han autoimposat els alumnes de l’institut 22@ de Barcelona sobre l’ús del telèfon connectat.
El centre, situat al Poblenou, ha arrencat aquest any amb només tres cursos de primer d’ESO i encara destil·la l’olor a casa sense acabar de muntar. Encara estan creant l’AMPA i el consell escolar que pugui ratificar l’acord. “Funcionem per assemblea i volem que els alumnes consensuïn els temes. Per exemple, es va acordar que el decàleg tingui només tres punts”, assenyala Dolors Bosch, la cap d’estudis. N’hi ha 11.
No obstant, el tema dels mòbils ha arribat heretat. Bosch, Oriol Rodon, que és el director, i altres membres del claustre procedeixen de l’institut Joaquima Pla i Farreras, un centre de Sant Cugat que va ser pioner en la delimitació d’àrees per utilitzar el mòbil, amb un famós mapa sobre espais en verd, vermell, blau i groc que han adoptat posteriorment altres centres.
Aquí encara no hi ha mapes, però sembla que els alumnes tenen molt clar que el mòbil i els portàtils Chromebook (sistema operatiu de Google) que utilitzen a classe serveixen per estudiar, fer activitats, cercar informació i aprendre. “Si interioritzen les normes, es redueixen els conflictes”, assegura Rodon. En el decàleg figura: “No consentir cap agressió a les persones ni a la seva imatge. Les agressions són un problema de tots”. I s’insisteix molt que sempre es posi la foto d’algú amb el seu permís.
Els educadors també reclamen als pares que s’hi impliquin i que hi hagi coherència entre el que es fa a l’institut i el que es fa a casa. Es pot posar música al mòbil si estàs dibuixant, però no es pot contestar un missatge.
Tres alumnes (un per classe) seran mediadors dels grups de Whatsapp escolars. Elegits pels seus companys i amb caràcter trimestral. Seran encarregat de gestionar “el bon ús de les xarxes socials”. L’Instagram, a classe, es queda per al concurs de fotografia quan van d’excursió; els jocs, per al pati o per a casa; l’avaluació d’una prova és una aplicació que dona resultats immediats: la presentació de cada alumne, un correu electrònic. Tot té la seva aplicació. Al menjador, s’apaga el mòbil. I a classe, de vegades, “també abaixem la tapa” i parlem. “I, si treballen en grup, ningú es posa amb el mòbil”, afirma Bosch.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia