MESURA CONDICIONADA
Madrid defensa reobrir escoles la segona quinzena de maig
El conseller d'Educació proposa matricular els alumnes a través d'internet per evitar aglomeracions
ACOMPAÑA CRÓNICA: CORONAVIRUS ECUADOR EDUCACIÓN. AME8595. QUITO (ECUADOR), 28/03/2020.- Un niño estudia bajo la modalidad de educación a distancia, tras el cierre masivo de colegios por el coronavirus, este sábado en Quito (Ecuador). La llegada del coronavirus a Ecuador ha provocado un salto a otra dimensión en temas educativos al llevar a paso forzado a profesores, estudiantes y padres de familia al mundo de la tecnología, en un país donde muchos hogares no tienen ni internet ni ordenadores. EFE/ José Jácome /
El conseller d’Educació i Joventut de la Comunitat de Madrid, Enrique Ossorio, ha defensat aquest dimarts la necessitat de reprendre les classes presencials en els centres educatius «si l’economia es torna a activar».
«Nosaltres estem totalment en contra de llançar la tovallola i de dir que el curs s’ha acabat», ha manifestat Ossorio, qui ha defensat que «cal fer tot el possible perquè hi torni a haver classes presencials abans de l’estiu» i exàmens presencials al juny.
«Desitgem que amb les mesures de confinament tan dures que hi ha hagut la pandèmia es vagi extingint i que això sigui possible», ha agregat, per assenyalar que «si l’economia es torna a activar, és necessari que també les escoles i els instituts estiguin amb classes presencials».
No a l’aprovat general
Quant a la possibilitat de tancar el curs escolar de manera immediata i concedir un aprovat general, ha dit que la rebutgen totalment també i que «en l’educació és molt important l’esforç, l’exigència, sentir-te avaluat». «L’enorme esforç que han fet els alumnes, els professors, fins i tot les famílies que han estat ajudant a casa en unes situacions complicades... seria menysprear aquest esforç dir que això ara no s’avalua», ha postil·lat.
Així mateix, el conseller ha destacat que els docents tenen «sensibilitat» i «sentit comú» i «sabran avaluar tenint en compte les dificultats que hagin pogut tenir els alumnes que hagin tingut menys mitjans informàtics, que tinguin determinades limitacions a l’hora de l’estudi, necessitats especials».
També contempla que «fins a finals de juny hi hauria un espai de temps per fer classes, per recuperar una mica del que durant aquestes setmanes no s’ha pogut donar i fer els exàmens», així com fer una matriculació a través d’internet «per evitar que s’acumuli gent als centres educatius per presentar les instàncies».