Coronavirus a les escoles

El científic Àlex Arenas recomana tancar les escoles durant dos o tres setmanes

El físic considera un «error» la posició ferma del Govern i creu que cal «reconsiderar urgentment» la decisió

GRAF8035. BARCELONA, 01/09/2020.- Una trabajadora toma la temperatura a un niño a la entrada del colegio privado internacional American School of Barcelona, situado en Esplugues de Llobregat (Barcelona), este lunes. Este colegio, con 890 alumnos, es el primero en España que inicia el curso con medidas anticovid. EFE/ Marta Perez

GRAF8035. BARCELONA, 01/09/2020.- Una trabajadora toma la temperatura a un niño a la entrada del colegio privado internacional American School of Barcelona, situado en Esplugues de Llobregat (Barcelona), este lunes. Este colegio, con 890 alumnos, es el primero en España que inicia el curso con medidas anticovid. EFE/ Marta Perez / Marta Perez (EFE)

1
Es llegeix en minuts
El Périódico

Àlex Arenas, físic i investigador de la Universitat Rovila i Virgili (URV), veu necessari el tancament dels centres educatius «com a mínim dos o tres setmanes». Considera que cal poder fer els estudis necessaris per plantejar la situació dels alumnes durant la tardor i l’hivern.

El científic ha declarat a Catalunya Ràdio que és un error la postura inamovible del Departament d’Educació de mantenir la presencialitat malgrat l’empitjorament de la pandèmia a Catalunya, i que és urgent reconsiderar la situació. Un dels motius és la limitació de la bona ventilació i ha afegit que aquestes dues o tres setmanes poden recuperar-se durant l’estiu.

Notícies relacionades

Arenas ha manifestat que l’actitud d’Educació no és favorable per a ningú i ha alertat sobre el risc que els alumnes, la majoria, asimptomàtics, puguin transmetre el virus a la resta de la comunitat.

A més, ha fet referència a estudis d’Israel, amb xifres de positius més altes entre nens que entre adults, i ha defensat que «no és diferent a Israel que a Catalunya». Així mateix, ha afegit i ha reivindicat que no es pot actuar per compartiments i que l’àmbit educatiu no viu «independent de la transmissió comunitària».