El Periódico de l'Eixample

Eixample

EIXAMPLE

Àpats de camuflatge

Una tintoreria i una botiga de records amaguen a l'interior dos restaurants que passen desapercebuts

La cadena Urban Secrets copia la idea de Londres i Nova York

Restaurant Don’t Tell 8 La cuina de vidre permet als clients contemplar com s’elaboren els plats.

Restaurant Don’t Tell 8 La cuina de vidre permet als clients contemplar com s’elaboren els plats. / FRANCESC CASALS

2
Es llegeix en minuts
LAIA MESTRE
BARCELONA

«Vinc a recollir uns pantalons», manifesten els clients de la Tintoreria Dontell (Aribau, número 55), curiosament, molt arreglats. La frase és la contrasenya per entrar a la botiga. A continuació, darrere d'una cortina, s'obre una porta que amaga un local desconegut per a molts. Íntim i amb estil, el restaurant Don't Tell (No ho diguis, en anglès) és una de les experiències que ofereix Urban Secrets, la primera cadena gastronòmica clandestina de Barcelona.

Pocs s'imaginarien que darrere de la façana d'una vella tintoreria hi ha un restaurant secret. Per això, quan el local va obrir, el juliol del 2009, acceptaven les peces de roba dels que desconeixien el rerefons de la botiga.«Al final ens vam veure desbordats i vam haver de deixar córrer aquest servei», afirma Marta Vila, encarregada de màrqueting i comunicació de la cadena Urban Secrets.«Quan ve algú amb una peça de roba hem de dir la veritat», diu.

Cuina a la vista

El restaurant Don't Tell ofereix la possibilitat d'assaborir una particular gastronomia i, a la nit, després del sopar, disfrutar d'un servei de còctels. La seva cuina, amb les parets de vidre, permet contemplar en directe l'elaboració dels plats.

Marc Esteruelas, cap de sala, explica:«La clientela que tenim habitualment és gent amb un alt poder adquisitiu. El preu mitjà dels nostres menús és d'uns 45 euros per persona». A més a més, afegeix que«la majoria dels clients solen ser d'aquí, perquè aquest lloc es coneix pel boca-orella i és difícil que arribin a conèixer-lo els estrangers». Manuel i Belén són dos clients de Barcelona que, d'acord amb la sintontia del local, no han revelat els seus cognoms. Ells han anat al restaurant per primera vegada.«L'hem descobert per internet, de casualitat, i ens ha mogut la curiositat», comenten.

Notícies relacionades

Però els secrets de Barcelona no acaben aquí. El gener del 2011, Urban Secrets va obrir un segon restaurant amb el nom de Chi-ton (un altre joc de paraules), una botiga desouvenirssituada al carrer de Provença, 300. Darrere d'una porta que no sembla que porti enlloc, sorgeix un món paral·lel al soroll del carrer: Tell It, un restaurant japonès, de disseny i igual d'íntim i discret que el seu antecessor. Amb cinc illes de cuines i cinc xefs que elaboren els plats davant dels clients situats al seu voltant, Tell It es caracteritza per la gran interacció entre el cuiner i el comensal.

«No hem inventat res-explica Vila-,aquest tipus de restaurants ja existeixen en ciutats com Londres i Nova York. En el que l'hem encertat és en el fet d'importar la iniciativa a Barcelona, on ha tingut molt bona acollida».