El Periódico de l'Eixample

Demografia i vivenda
Més d’un terç de veïns de l’Eixample viuen sols
L’INE prediu que creixerà aquesta tendència a tot Espanya de cara al 2037, però el districte barceloní ja va 15 anys avançat

A1-158076574.JPG /
Un 34% dels pisos de l’Eixample (el parc immobiliari més ampli de la ciutat, amb 112.612 vivendes) estan ocupats per un únic inquilí i, segons les prediccions oficials, aquest serà en els pròxims anys un percentatge amb tendència a créixer més.
El 13 d’octubre, l’Institut Nacional d’Estadística va donar a conèixer les seves projeccions sobre com seran les llars espanyoles en l’horitzó de l’any 2037. Segons els seus càlculs i a partir de les tendències actuals, la seva previsió és que d’aquí 15 anys hi haurà a Espanya 6,5 milions de llars unipersonals o, el que és el mateix, que un 29,8% de la població prevista aleshores viurà sola.
L’Eixample va molt avançada a aquest calendari: fins a 38.275 persones viuen soles ja en aquest districte. Per trams de mitja dècada, el grup més nombrós té entre 30 i 34 anys. Són 3.351 veïns. Però en les estadístiques oficials de la ciutat destaca l’elevat nombre de persones d’avançada edat que viuen soles. Les que tenen més de 80 anys sumen 7.504 barcelonins, i d’aquest grup, 80 tenen més de 100 anys.
Segons l’anàlisi de l’INE, seria un error imaginar que aquest volum d’octogenaris, a mesura que superin l’esperança de vida, alliberaran una part del mercat immobiliari, de manera que es rejoveniran llocs com l’Eixample. L’INE apunta just el contrari. Els seus analistes expliquen que la generació del ‘baby boom’ entrarà pròximament de ple en la jubilació, molt dels seus membres, divorciats i, altres, per llei de vida, a partir d’algun moment, viudos. El 2037, segons aquest institut, un 26% de la població espanyola ja haurà fet els 65 anys i un 8% tindrà més de 80 anys.
La radiografia residencial de l’Eixample revela que 38.275 pisos estan ocupats per una sola persona, però la següent xifra que destaca és que 33.299 són la llar de dues persones, sense que se’n pugui deduir que siguin parelles o famílies monoparentals. És a dir, aquesta xifra podria incloure els pisos compartits.
El que alguns sectors consideren una família de tall tradicional, una parella amb un fill o amb dos fills seria cada vegada més inusual a l’Eixample. De vivendes amb tres persones empadronades n’hi ha 19.621, i amb quatre, 13.654. L’ocupació mitjana dels pisos de l’Eixample és de 2,37 persones per vivenda, la segona més baixa de la ciutat, darrere de la de Gràcia. I, dins de l’Eixample, el barri amb menys densitat d’habitants per pis és l’Antiga Esquerra de l’Eixample, amb una mitjana de 2,33.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Mercat laboral Catalunya lidera la creació d’ocupació al març i supera de nou els 3,8 milions d’ocupats