El Periódico de l'Eixample

Eixample

Nova OAC

L’Eixample obre una segona oficina d’atenció ciutadana

  • L’oficina està ubicada al carrer Sicília i obrirà les portes a mitjans de novembre

L’Eixample obre una segona oficina d’atenció ciutadana

Ayuntamiento de Barcelona

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Barcelona obrirà al districte de l’Eixample una nova oficina d’atenció ciutadana (OAC). Aquesta nova oficina estarà ubicada al carrer Sicília, a un pas de la Monumental, i obrirà les portes a mitjans de novembre. Amb la inauguració d’aquest nou centre, l’Eixample comptarà amb dues OAC. La Direcció de Serveis d’Informació i Atenció Ciutadana, dependent de la tinença d’alcaldia de l’Àrea d’Agenda 2030, Transició digital, Esports i Coordinació Territorial, ha sigut l’encarregada d’impulsar les obres i la imminent entrada en servei d’aquesta OAC.

Administració electrònica

Notícies relacionades

L’oficina, amb la col·laboració de l’Institut Municipal d’Informàtica, disposarà d’uns trenta llocs d’atenció a la ciutadania, 27 d’ells adaptats a l’administració electrònica. Aquest tipus d’administració permetrà l’autotramitació assistida, amb la qual la ciutadania podrà tramitar documents electrònicament, com per exemple el volant de residència, l’alta en el padró municipal d’habitants de Barcelona, el canvi de domicili, la inscripció d’animals en el registre censal d’animals de companyia o la targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat, entre altres documents. Aquesta autotramitació assistida comptarà amb personal de suport per als ciutadans que necessitin ajuda. A més, es podrà digitalitzar la documentació i identificar-se i firmar electrònicament.

A part de l’administració electrònica, la nova OAC comptarà amb 19 posicions d’atenció, en els quals s’escanejarà la documentació i es firmarà electrònicament en una tauleta. Aquesta atenció personal disposarà de 4 persones que atendran en anglès i es disposarà també d’atenció en llenguatge de signes, francès, àrab i urdú.