El Periódico de l'Eixample
Valoració veïnal
Enric Granados avala amb objeccions el pla de xoc contra el soroll
Enric Granados esclata amb l’ús «obscè i destructiu» de la zona
Els assumptes que encara Collboni a l’Eixample: soroll, superilla, mobilitat i vivenda
A1-158740030.jpg /
Un aprovat just, però aprovat al cap i a la fi. Un petit pas en la direcció correcta, encomiable si es té en compte el punt de partida. Un grup de veïns del carrer d’Enric Granados s’ha reunit per avaluar si el pla de xoc del nou regidor del districte per a aquesta conflictiva via, Jordi Valls, ha tingut algun efecte en el seu primer cap de setmana d’aplicació. Més vigilància i més neteja. Això els va prometre la setmana passada. Vist el que va passar divendres i dissabte a la nit, li reconeixen les ganes, el compromís que les ordenances siguin complertes i, a més, li aplaudeixen la seva voluntat de diferenciar entre «els establiments que s’esforcen per minimitzar les afectacions sobre el veïnat i els que s’ho salten tot i es despreocupen».
El comunicat és, fins a cert punt, comprensiu amb el repte que ha heretat Valls com a regidor del districte. Les seves armes són les que són. «Els processos de sancions són lents i garantistes, i les multes són prou baixes perquè a alguns establiments els surtin a compte». Però el cap de setmana passat la Guàrdia Urbana va patrullar el carrer amb una presència inusitada en mesos anteriors i, tal com es va acordar, tan aviat com va arribar l’hora de tancament de la terrasses, els serveis de neteja van procedir a efectuar un rentat de les voreres i la calçada que tenia, a més, de propòsits higiènics, intencions dissuasòries.
Els camions de reg no són silenciosos, reconeix un dels afectats, però amb la finestra tancada no se sent el seu pas, una cosa que no passa amb la cridòria dels grups que es queden allà després de l’hora de tancament.
Eixos verds
En la seva nota, els veïns van més enllà de posar nota al pla de xoc i passen a analitzar les mines que trobarà al seu pas el regidor. Aplaudeixen, per exemple, la descompressió que poden generar els nous eixos verds, però avisen que en aquests carrers (Consell de Cent, Rocafort, Borrell i Girona) «ja hi ha qui abusa i s’aprofita». Segons la seva opinió, és urgent ser molt pedagògic sobre què està permès i que està vetat perquè aquests carrers puguin ser gaudits col·lectivament.
Conviden també Valls a no posar el focus de la seva actuació exclusivament a Enric Granados. Creuen que Aribau, tot i que sigui una via en absolut de trànsit pacificat, pateix problemes similars que provenen del fet que «el preu que es paga per ocupar l’espai públic amb una taula és irrisori, les possibles multes que s’imposen no dissuadeixen en absolut i, a la pràctica, que les llicències siguin ‘eternes’ és una incongruència que s’hauria de revisar, sobretot en el cas dels incomplidors sistemàtics».
Notícies relacionadesLa primera presa de contacte entre els veïns i la nova direcció política del districte ha superat sense ensopegades el primer obstacle, però hi ha, de fons, discrepàncies. En l’anterior mandat es va acordar i no es va arribar a executar un pla per habilitar un carril de serveis a Muntaner i Aribau que permeti baixar de la vorera contenidors i també motos i bicicletes aparcades en detriment dels vianants. Tot i que va dir que no veia gens clar aquest projecte, el regidor va dir als veïns que el pla tiraria endavant, però va posar en dubte l’execució d’altres projectes destinats a habilitar més la zona per a passejar-hi a peu, la qual cosa va desplaure els veïns.
En aquesta mateixa línia de discrepància, els representants veïnals van advertir a Valls que tal com va quedar redactat el pla d’usos de l’Eixample en el mandat passat, «és una bogeria», que en carrers adjacents a Enric Granados es permeti l’obertura de fins a 20 establiments de restauració cada 100 metres.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres