El Periódico de l'Eixample

Eixample

Microurbanisme a la superilla

L’Eixample claveteja els límits de les 155 terrasses dels eixos verds

Múrria dissuadeix amb cinc euros els turistes que envaeixen el colmado

La contaminació dona tres mesos de respir a l’Eixample de Barcelona

A1-178135265.jpg

A1-178135265.jpg / Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts

Cada una de les 155 terrasses preexistents als quatre eixos verds de l’Eixample tindrà, a partir d’avui, unes petites però inamovibles peces metàl·liques clavetejades al paviment que delimitaran l’espai màxim que poden ocupar les taules i les cadires. Comença així ja la recta final de microurbanisme dels carrers de Consell de Cent, Girona, Borrell i Rocafort, en què un dels objectius és fixar des d’un primer moment les regles del joc. Igual que es va impedir ja d’entrada que aquests quatre carrers es convertissin en un aparcament de motos (mesura respectada des d’aleshores), el nou propòsit és impedir que, tal com ha passat en zones de la ciutat, com rambla de Catalunya i, sobretot, Enric Granados, els establiments de restauració ocupin indiscriminadament la nova zona per als vianants.

Els senyals són petits, tot just una minúscula fita inserida al paviment, però permetran als inspectors fer visites periòdiques a aquests carrers i comprovar el compliment de la norma. Tal com ho planteja l’Ajuntament de Barcelona, aquesta és una mesura en benefici dels mateixos establiments, per aconseguir així una adequada coexistència entre tots els usuaris dels eixos verds. A l’amo de cada una d’aquestes 155 terrasses (només a Consell de Cent n’hi ha 103) se li ha proporcionat un manual d’instruccions perquè tinguin clar com instal·lar les taules i les cadires. A tall d’exemple, cap d’aquests elements de mobiliari pot envair la línia de rajoles podotàctils que orienten les persones amb problemes de visió.

Notícies relacionades

Els senyals s’han començat a col·locar primer a la confluència dels carrers de Girona i Consell de Cent, on, simultàniament, s’estan perfilant altres detalls de microurbanisme. S’han col·locat pilones per impedir (com ja ha passat en més d’una ocasió) que els vehicles travessin pel mig de la plaça, malgrat que de manera molt evident és una zona per als vianants.

D’altra banda, en aquesta mateixa plaça s’estan a punt d’acabar les obres de remodelatge de la boca de metro de la línia L4. S’ha substituït l’accés de formigó per un de vidriat, de manera que la botiga més icònica d’aquesta intersecció, el Forn Sarret, guanya per fi una visibilitat que no tenia.

Temes:

Terrasses