CINC VUITMILS EN MENYS D'UN ANY
Sergi Mingote fa el cim del Nanga Parbat i se situa a un sol vuitmil del rècord Guinness
El de Parets del Vallès continua descendint cap al camp base després d'assolir el cim del gran colós pakistanès, al qual seguiran el Gasherbrum I i II
En cas d'aconseguir un pic més abans del 16 de juliol, l'alpinista aconseguiria assolir el repte d'ascendir sis vuitmils en un any sense oxigen artificial

mingote-a-7100-metros-con-el-glaciar-austin-detras
L’alpinista paretà Sergi Mingote ha assolit aquest migdia, hora peninsular, el cim del Nanga Parbat (8.152 m), a la serralada del Karakorum (Pakistan), posant-se així un vuitmil més a la butxaca, i ja en van cinc, i situant-se només a un d’aconseguir batre el rècord Guinness de coronar sis pics de 8.000 metres en un any sense l’ajuda d’oxigen artificial.
L’esportista català, que ja està descendint al camp base, va anunciar fa poc més de dues setmanes a aquest diari la seva intenció d’afegir un pic més a l’expedició que posarà la cirereta al seu gran repte, el 3x2x8000 Solidary Project, que inclou l’ascens al Gasherbrum I i II, els dos colossos que ara són el seu pròxim objectiu.
Si ho aconsegueix fins i tot superaria la seva intenció inicial d’ascendir sis vuitmils, que va començar el juliol de l’any passat amb l’ascens al Broad Peak (8.047 m) i al K2 (8.611 m), als quals van seguir el Manaslu (8.152 m) i el Lhotse (8.516 m).
El de Parets hauria d’haver sumat el mes de maig passat l’Everest, però va haver d’abandonar el seu intent d’arribar al cim per problemes físics. Ara, tot just un mes després, ja ha aconseguit el primer dels seus tres nous reptes al Pakistan, el Nanga Parbat, en l’ascens del qual l’ha acompanyat l’alpinista pakistanès Ali Sadpara.
Mingote va sortir del camp 4, a 7.129 metres d’altura, juntament amb el pakistanès i un equip d’expedicionaris, entre els quals hi havia l’andorrana Stefi Troguet i l’italià Cala Cimenti i els seus xerpes. Ara, l’alpinista ja és uns 7.200, i continua descendint per arribar al camp base en les pròximes hores.
Sergi Mingote ja pensa en els dos pics que li queden, que haurà de completar – almenys un–, per entrar en el límit de temps, abans del 16 de juliol, data en la qual va celebrar el primer ascens d’aquest gran repte.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Trucada telefònica Sánchez va intervenir-hi per desencallar el conflicte
- Fiscalitat i ocupació Montero i Díaz pacten in extremis que el salari mínim no tributi el 2025
- Magistrades i lletrades qüestionen la sentència
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Catàstrofe natural al sud-est asiàtic Més de 200 morts en un terratrèmol de magnitud 7,7 a Myanmar i Tailàndia