JA HA ASSOLIT LA MEITAT DEL RÈCORD
Sergi Mingote corona el Dhaulagiri
Amb aquest cim ja són set vuitmils en 444 dies, cosa que el situa més a prop de batre el rècord de 14 vuitmils en 1.000 dies
Justament fa un any, l'alpinista va haver de renunciar a aquesta muntanya a causa de les ratxes de vent de més de 90 km/h

foto-sergi-1
Després de 13 hores d’ascens, l’alpinista i exalcalde de Parets del Vallès Sergi Mingote ha coronat el cim del Dhaulagiri (Nepal), una muntanya que se li havia resistit en el passat.
Es tracta d’un massís muntanyós de la serralada de l’Himàlaia que culmina en un pic nevat –que rep el mateix nom– i que, amb 8.167 metres, és el setè cim més alt de la Terra.
«¡He arribat al cim!», exclamava el de Parets a través del seu compte de Twitter. «Després del Broad Peak, el K2, el Manaslu, el Lhotse, el Nanga Parbat i el Gasherbrum II, avui ja he arribat a Dhaulagiri, ¡de 8,167 metres!», continuava el missatge.
Doblant l’aposta
I és que Sergi Mingote va aconseguir entrar el 18 de juliol passat en el rècord Guinness de l’alpinisme després d’ascendir sis vuitmils en tot just un any i dos dies sense l’ajuda d’oxigen artificial.
No obstant, l’alpinista de Parets del Vallès ha doblat la seva aposta i actualment vol ascendir els 14 vuitmils del planeta en tan sols 1.000 dies. De moment, ja n’ha fet set.
Un tema pendent
Justament fa un any, Sergi Mingote va haver de renunciar al seu quart vuitmil precisament en aquesta muntanya que avui ha coronat, el Dhaulagiri, a causa de les ratxes de vent de més de 90 km/h. No obstant, aquesta vegada ho ha aconseguit, tot i que afirma que ara «el més important és el descens».
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe