Aragonès crida els joves a mobilitzar-se contra el feixisme com a la Guerra Civil
El presidenciable d’ERC assevera que «volen fer un ‘Valls’ amb Illa, contra ERC»
Rovira apel·la al vot útil per ser els republicans els únics que poden frenar el PSC
El presidenciable d’ERC, Pere Aragonès, va percudir, com en els últims dies, contra el silenci que manté el candidat del PSC, Salvador Illa, quan se li pregunta de si acceptaria o no els vots de Vox en una eventual investidura, tal com la força d’extrema dreta ha ofert. En un acte amb les joventuts del partit, Aragonès va cridar a la mobilització del vot jove «per lluitar contra el feixisme, com en els anys 30, amb la columna Macià-Companys», amb referència a una milícia formada per un miler de militants d’ERC que es va formar després del cop d’Estat franquista i que va combatre en la Guerra Civil.
«Hem de fer impossible que l’extrema dreta condicioni les nostres institucions», va dir Aragonès, que va establir un fil entre el que ell anomena l’‘operació Arrimadas’, la ‘Valls’ i, ara, l’‘Illa’, encaminada sempre a aconseguir que el constitucionalisme ocupi el Palau de la Generalitat. «Volen fer un Valls amb Illa», va clamar, amb referència als vots de l’exprimer ministre francès en recolzament d’Ada Colau per impedir que l’independentista Ernest Maragall fos alcalde de Barcelona. Si això passés, va mantenir el coordinador d’ERC, «es posarien en perill els consensos bàsics de les últimes dècades, com el de l’escola catalana».
I és que les paraules de Pedro Sánchez aquesta setmana, en les quals, per criticar Pablo Casado, va lloar el «sentit d’Estat de Vox» mostren, a l’entendre d’ERC, una intenció de «blanquejar el feixisme, com a primer pas per acceptar els seus vots».
La secretària general dels republicans, Marta Rovira, en connexió des de Ginebra, va reiterar l’apel·lació «al vot útil independentista» cap a la seva força, l’única, va dir, «capaç de fer front a un PSC capaç de tot, de fer qualsevol suma, fins i tot la innominable [acceptar els vots de l’extrema dreta] per arribar al poder».
Rovira també va asseverar que «a la independència no s’hi arriba per dreceres» i que ERC vol proclamar la república «perquè no duri vuit segons». Per a això, va animar a difondre el discurs republicà: «República vol dir defensar l’escola pública, els hospitals públics, la universitat pública...». De fet, abans, Raül Romeva ja havia asseverat que «això no va de banderes, sinó de drets».
Va abordar també la número 2 del partit els fets del mes d’octubre del 2017. «L’1-O, vam vèncer. I aquesta serà una llavor que florirà en generacions futures. Però a partir del 3-O vam perdre la iniciativa per l’ofensiva per terra, mar i aire d’un estat que va tirar de violència i de la repressió», va asseverar
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet