Investidura
JxCat i ERC denuncien una operació d’Estat per elegir un alcalde «titella» a Barcelona

Els caps visibles de JxCat i ERC han denunciat aquest dissabte una «operació d’Estat» des de Madrid per elegir un alcalde «titella» a Barcelona i evitar que Xavier Trias assumís la vara de comandament. Després que el socialista Jaume Collboni hagi sigut escollit alcalde de Barcelona gràcies al suport in extremis dels Comuns i el PP, que han impedit així al candidat de Junts, Xavier Trias, aconseguir la vara de comandament malgrat haver sigut el més votat el 28M i tenir l’aval d’ERC, els màxims dirigents independentistes han sortit en tromba en les xarxes socials per denunciar l’operació.
Per a l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, «la gran coalició de Barcelona demostra que l’Estat espanyol i els seus representants a Catalunya continuen en guerra». «El front patriòtic existeix, però és espanyol: el PSC, els Comuns i el PP. En la conversa entre les dretes i les esquerres espanyoles, Catalunya sempre serà un actor secundari», ha assenyalat Puigdemont, que ha agraït al líder municipal d’ERC, Ernest Maragall, la seva contribució per «impedir la sucursalització de Barcelona».
Segons Puigdemont, acceptar que l’alcaldia de Barcelona es decideixi «des de Madrid» i sigui nomenat «un govern titella i tutelat per Madrid demostra fins on estan disposats a arribar els seus lacais».
«Pacte de la vergonya»
També el president d’ERC, Oriol Junqueras, que ha assistit al ple de constitució del nou consistori, ha denunciat un «nou pacte de la vergonya» per evitar que «l’independentisme governi la capital» de Catalunya com fa quatre anys li va passar a Maragall. «Una nova operació d’Estat davant la qual no podem quedar indiferents», ha recalcat Junqueras des de Twitter.
La presidenta de JxCat, Laura Borràs, ha afirmat que «només una nova operació d’Estat ha impedit» que Trias sigui l’alcalde, mentre que el secretari general de Junts, Jordi Turull, ha expressat la seva «gran indignació» per aquesta «operació d’Estat».
Notícies relacionades«El que ha passat a Barcelona ho té tot: lluita pel poder (cadires), incoherència política (pacte amb la dreta més espanyolista) i supervivència personal i de partit. No sé veure una altra cosa...», ha escrit la secretària general d’ERC, Marta Rovira.
Fins i tot el president català, Pere Aragonès, a la recepció dels regidors barcelonins al Palau de la Generalitat, ha advertit Collboni que, sobre la seva elecció, «es projecta l’ombra d’un acord d’àmbit d’Estat, fet des de Madrid, entre els dos grans partits», en al·lusió al PSOE i el PP.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe