Premi Empresa + Familiar

Una saga catalana present en 30 destinacions de tot el món

La companyia projecta fer el salt aquest 2025 cap a la regió de l’Índic amb un ‘resort’ a Zanzíbar i un altre projecte a les Maldives

Una saga catalana present en 30 destinacions de tot el món

ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

Després d’uns inicis com a constructors i agents immobiliaris, els germans Manuel, Guillermo i Alfonso Vallet van decidir esquivar la crisi dels 80 convertint en hotels diversos edificis que tenien a Barcelona. Amb ells van sembrar la primera llavor de l’imperi que ara és Catalonia Hotels & Resorts, una companyia que, malgrat les seves dimensions internacionals, continua lluint el qualificatiu de "familiar". La firma és present en 30 destinacions de tot el món amb 80 establiments i més de 12.000 habitacions. Té una plantilla de més de 9.116 treballadors de fins a 88 nacionalitats diferents. Gairebé la meitat d’ells, un 48%, són dones.

Aquella primera inversió barcelonina dels germans Vallet va tenir continuïtat amb l’obertura, el 1988, del primer hotel fora de la capital catalana, a Sevilla. L’any següent van fer el salt a Tenerife i a les Balears. I el 1995 van aterrar a Madrid, que s’ha convertit, amb vuit establiments, en el segon destí urbà més important, per darrere de Barcelona, on han continuat inaugurant nous hotels fins als 29 actuals. El Catalonia Barcelona Plaza, el seu vaixell insígnia a la ciutat, es va incorporar a la cadena el 1994 i l’última incorporació a la capital catalana ha sigut, aquest any, el Catalonia Barcelona Beach, davant la Mar Bella.

La seva estratègia ha sigut la compra d’actius, "de manera que en l’actualitat és propietària del 90% dels establiments que gestiona", expliquen fonts de la companyia, que fins al 2020 va ser presidida per Manuel Vallet. Aquell any, el seu germà Guillermo va agafar-ne el relleu i el seu fill (també anomenat Guillermo) va ser-ne designat vicepresident executiu. Manel Vallet (fill de Manuel) va assumir-ne la direcció general.

Del local a l’internacional

Notícies relacionades

El desembarcament internacional el van emprendre els Vallet el 1998 amb l’obertura del seu primer resort a la República Dominicana. A Europa li va tocar el torn el 2001. Actualment tenen establiments a Brussel·les, Berlín, Amsterdam i Porto i regenten 10 resorts a la zona del Carib . El repte per a aquest 2025 és, segons informen des de la companyia, inaugurar el primer establiment a la regió de l’Índic amb un nou resort a Zanzíbar i un nou projecte a les illes Maldives.

La xifra de facturació provisional el 2024 és de 644 milions d’euros, un 19% més que l’exercici anterior, xifra que certifica la recuperació després dels complicats anys que va viure el sector de l’hostaleria per la covid.

Temes:

Hotels