Patrocina: Mobile World Capital

Criteris de valoració del premi Digitalitza

2
Es llegeix en minuts

Es considera que hi ha tres elements rellevants en el procés cap a la transformació digital.

A) Visió de l'equip directiu. Entendre l'impacte digital en el seu sector, com això pot impactar en la seva organització, en el seu model de negoci. En definitiva, l'equip directiu ha de compartir la visió del model d'organització del futur.

B) Negoci. Avui dia gairebé el 100% de les organitzacions estan impactades per la transformació digital i el que canvia és el grau d'impacte. Segons el nostre model, l'impacte en el negoci pot estar en:

Processos. En la majoria d'empreses, els primers passos digitals estan centrats en la mecanització i optimització de processos. Fa uns anys la digitalització dels processos estava molt orientat a ser més eficients, avui dia és el primer pas per donar resposta a nous reptes de negoci.

Punts de contacte amb el client. La transformació digital genera nous espais per contactar amb els nostres clients. Això genera noves oportunitats i a la vegada nous reptes. Revisar tots els nostres punts de contacte amb el client requereix d'un profund redisseny de processos, sistemes, perfils professionals i fins i tot de cultura de la companyia.

Disseny de serveis. Si una empresa ha mecanitzat correctament els seus processos interns i també els seus punts de contacte amb el client, entra gairebé de forma inevitable en la tercera etapa de la digitalització, centrada en el disseny de nous serveis i productes. L'oferta digital transforma el producte en servei. Una allau de noves oportunitats que abans de la digitalització eren ciència-ficció i que, ben aviat, seran demandes lògiques del mercat, si és que no ho són ja. No és innovació, és adaptació al seu entorn.

Model de negoci. L'estadi final d'aquesta evolució digital és reconsiderar el model de negoci. El canvi de model de negoci encara és un pas gairebé marginal i qui l'explora més obertament són els nous jugadors.

Notícies relacionades

C) Cultura. Per a moltes companyies el repte digital no està ni en els clients ni en els processos, sinó que el principal desafiament consisteix a transformar la mentalitat de les persones i la cultura de l'organització. Les resistències al canvi i la falta de lideratge són els principals cavalls de batalla de les grans organitzacions per afrontar la transformació la transformació digital del negoci.

Per accelerar el procés de digitalització de l'empresa serà necessari promoure l'adopció de competències i habilitats digitals per part de tota l'organització. Només les companyies que siguin capaces d'inserir el xip digital a l'ADN de l'organització avançaran amb èxit en la via digital. L'oferta digital “genera coneixement col·lectiu i noves dinàmiques d'aprenentatge” mitjançant la interacció amb gent de dins i de fora de l'organització, noves maneres de treballar i ofereix eines que faciliten la feina, ofereixen espais de relació i intercanvi alliberats de les fèrries estructures jeràrquiques i promou la innovació.

Temes:

Empreses