
Ayudas a pymes, autónomos y familias para afrontar el postcovid-19
Des de l’inici de la comercialització de les línies ICO Covid-19 i fins a mitjans de maig, CaixaBank ha gestionat 12.000 milions d’euros en préstecs avalats per l’Estat. L’entitat també ha posat en marxa un pla de recolzament al petit comerç que inclou finançament específic, la bonificació de comissions per TPV i el llançament d’una nova solució tecnològica d’‘e-commerce’ per ajudar a impulsar la venda ‘online’.
Amb les famílies
Per ajudar col·lectius vulnerables –persones que s’hagin quedat sense feina, es vegin afectades per expedients de regulació d’ocupació o autònoms que hagin cessat o disminuït la seva activitat–, CaixaBank ha condonat els lloguers de les vivendes de la seva propietat durant l’estat d’alarma. 4.300 famílies s’han beneficiat ja d’aquesta mesura. CaixaBank també ha donat resposta a les famílies més afectades per la crisi sanitària ampliant la durada de les moratòries legals en el pagament d’hipoteques, préstecs i crèdits personals, i estenent-les més enllà dels col·lectius vulnerables inclosos en el reial decret llei.
Igualment, tots els clients de CaixaBank amb dret a prestació d’atur i que l’haguessin cobrat el mes de març, han pogut disposar d’aquests fons en els seus comptes set dies abans de l’habitual en els mesos d’abril, maig i juny. Un total de 3,2 milions de clients han pogut disposar de la seva prestació d’atur o pensió de manera anticipada. De la mateixa forma, CaixaBank ha avançat el mes de maig el pagament de 157 milions d’euros en prestacions d’atur per a 212.000 persones afectades per ertos, i s’ha convertit en una de les primeres entitats a posar en pràctica el conveni amb el Ministeri de Treball i el Servei Públic d’Ocupació (SEPE) per avançar el subsidi a clients en situació de suspensió temporal d’ocupació.
Amb els col·lectius vulnerables
Notícies relacionadesCaixaBank ha activat el voluntariat ‘online’ a través de l’associació de voluntaris de l’entitat, que canalitza el voluntariat corporatiu de CaixaBank i de la Fundació La Caixa. D’aquesta forma, més de 500 voluntaris estan organitzant, de la mà d’entitats socials repartides per tot Espanya, iniciatives digitals dirigides a diversos col·lectius. El primer projecte desenvolupat amb èxit ha sigut ‘Cartes contra la solitud’, destinada a compartir correspondència amb les persones grans que durant el confinament van estar aïllades i sense companyia. La Fundació La Caixa i CaixaBank han impulsat la campanya solidària ‘Cap llar sense aliments’ per respondre a l’emergència social derivada de l’actual crisi sanitària i social. Es calcula que el nombre de trucades i peticions individuals d’ajuda alimentària a les entitats benèfiques i als Bancs d’Aliments s’han multiplicat per quatre des que va entrar en vigor l’estat d’alarma.
Fins al moment, la xifra supera els 2,5 milions d’euros recaptats, que han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (Fesbal). Amb les diferents mesures adoptades, la Fundació La Caixa i CaixaBank han realitzat ajuts per valor d’un milió d’euros a 136 menjadors socials repartits per tot Espanya des de l’inici del 2020, amb especial recolzament als que s’han mantingut oberts durant la situació de confinament per fer front a l’increment d’usuaris que està provocant la Covid-19. A l’inici de la crisi sanitària, CaixaBank va decidir reforçar el recolzament als menjadors socials amb què col·labora a través del pressupost descentralitzat de la Fundació La Caixa.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"