Entrevista en col·laboració amb BBVA
Sanjo Group: «Volem enfortir la nostra presència global»
Fa 40 anys que la companyia catalana està especialitzada en la tecnologia del tall fi i exporta el 85% de la seva producció
Santiago Cruz, CEO, explica els plans d’expansió després de l’acord amb l’empresa xinesa CFTC
–Sanjo Group es dedica a la tecnologia de precisió, concretament al tall fi. ¿Quines aplicacions té?
–El tall fi ens permet fabricar peces de gran precisió i extremadament complexes. Per això el sector de l’automoció és un dels principals sectors amb els quals treballem. Un automòbil està equipat, de mitjana, amb fins a 200 peces diferents de tall fi destinades a mecanismes de seients, sistemes de seguretat, transmissions híbrides entre d’altres, però també s’aplica en la indústria elèctrica i en la indústria de la màquina-eina.
–L’empresa es va fundar el 1967. ¿Quins moments claus destacaria en la seva evolució?
–Els nostres inicis van ser com a fabricants de matrius i l’any 1979 vam adquirir la nostra primera premsa de tall fi. Aquest va ser, sens dubte, el punt d’inflexió que ens ha portat fins a aquí. Després van arribar altres moments rellevants per al grup, com el trasllat a Sant Andreu de la Barca el 2002, l’entrada en el sector dels tractaments tèrmics el 2003, l’expansió als EUA el 2017 i, més recentment, el nostre creixement amb tres noves plantes productives a Castellbisbal.
–Exporten a 34 països i tenen presència als Estats Units, Alemanya i la Xina. ¿Com ha sigut el seu procés d’internacionalització?
–Sempre hem cregut que l’empresa només podia créixer a partir d’un procés d’internacionalització. La nostra primera exportació va anar a Alemanya a finals dels 80 i actualment exportem més del 85% de la nostra producció. Els nostres principals clients són multinacionals, cosa que ens ha obligat a treballar sempre de manera globalitzada i apostar per implantar oficines comercials a Alemanya i la Xina i establir una planta productiva a Virginia Beach (EUA).
–¿Quin suport han rebut en aquest procés?
–Al llarg de la nostra història, BBVA ha sigut un actor principal que ens ha acompanyat des dels nostres inicis fins a l’actualitat, ara que som un grup amb presència internacional. Aquesta transformació ha requerit diferents alternatives de finançament que han evolucionat alhora que les nostres necessitats, erigint-se com un soci ideal per aconseguir aquest creixement.
–Han firmat una aliança amb l’empresa xinesa CFTC. ¿Quins objectius esperen aconseguir gràcies a aquest acord?
–L’objectiu d’aquesta aliança estratègica és enfortir la nostra presència global oferint al client la possibilitat de produir les seves peces més a prop del client final, cosa que aporta nombrosos avantatges, com l’estalvi de costos, l’optimització dels terminis i la reducció de l’impacte mediambiental, per esmentar-ne només alguns.
Notícies relacionades–¿Com han viscut aquest any de pandèmia i quines previsions tenen per al futur?
–Els primers mesos de la pandèmia van ser incerts i vam patir una baixada considerable de comandes, però, contra tot pronòstic, hem tancat el 2020 «només» un 20% per sota del previst abans de la pandèmia. I per a aquest 2021, si tot segueix igual i la tendència es manté a l’alça, complirem amb els pressupostos. El sector s’està recuperant i afortunadament les comandes estan arribant amb normalitat.
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia