ENTREVISTA A MARIA EUGENIA LÓPEZ
«Les franquícies a Catalunya han demostrat una gran resiliència»
BBVA compta amb un departament especialitzat en aquest tipus de negocis, capaç de respondre amb agilitat a les seves necessitats
La seva responsable, María Eugenia López, repassa la situació actual del sector i els reptes de futur una vegada superada la pandèmia
«Han sorgit noves oportunitats fruit del canvi dels hàbits de consum derivat de la pandèmia», afirma
Malgrat les dificultats que ha generat la Covid-19, el sector de les franquícies s’ha sabut recuperar. Mª Eugenia López San Segundo detalla els punts forts d’un model cada vegada més en auge.
-¿Són les franquícies un model de negoci estès a Espanya?
-Sí, en l’última dècada ha crescut exponencialment tant el nombre de marques franquiciadores com el d’establiments franquiciats. Sens dubte, la franquícia s’ha convertit en una opció d’emprenedoria i també ha sigut utilitzat pel teixit empresarial com a vehicle de diversificació. De fet, durant la Covid-19 el sector de les franquícies a Catalunya ha demostrat la seva resiliència i la seva capacitat de reinventar-se.
-¿Quin moment viu el sector?
-Catalunya ha sigut una de les zones més afectades per les restriccions. Tot i així, el sector de les franquícies s’ha sabut adaptar a aquests canvis i ha aconseguit sobreposar-se ràpidament a les dificultats. A més, sectors que van ser catalogats com a comerç essencial han tingut un increment d’obertures, com és el cas dels supermercats de proximitat. També destaca el creixement als sectors de la fleca, rebosteria i l’alimentació especialitzada.
-¿Quin futur immediat preveu per a les franquícies?
-Tenen ganes d’afrontar nous reptes i consolidar-se. Les cadenes estan recuperant les xifres de facturació i ocupació precrisi sanitària i el que és més important, estan recuperant els seus plans d’expansió per continuar el seu creixement. Actualment, a més, estan analitzant noves oportunitats que han sorgit provocades pel canvi en els hàbits de consum durant la crisi sanitària, com la venda a distància, palanques de creixement sostenible, digitalització en els processos...
Notícies relacionades-¿Quines solucions pot aportar una entitat financera com BBVA a aquest sector?
-Des del 2018, BBVA disposa d’una àrea dedicada a franquícies amb especialistes repartits per tot el territori. Tots ells treballen de forma centralitzada allò relatiu a la gestió i finançament i es converteixen en interlocutors únics amb les marques. D’aquesta forma, l’equip respon amb agilitat de cara a les demandes i adquireix un coneixement més exhaustiu de la franquícia i el seu sector.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme