ENTREVISTA A MARIA EUGENIA LÓPEZ
«Les franquícies a Catalunya han demostrat una gran resiliència»
BBVA compta amb un departament especialitzat en aquest tipus de negocis, capaç de respondre amb agilitat a les seves necessitats
La seva responsable, María Eugenia López, repassa la situació actual del sector i els reptes de futur una vegada superada la pandèmia
«Han sorgit noves oportunitats fruit del canvi dels hàbits de consum derivat de la pandèmia», afirma
Malgrat les dificultats que ha generat la Covid-19, el sector de les franquícies s’ha sabut recuperar. Mª Eugenia López San Segundo detalla els punts forts d’un model cada vegada més en auge.
-¿Són les franquícies un model de negoci estès a Espanya?
-Sí, en l’última dècada ha crescut exponencialment tant el nombre de marques franquiciadores com el d’establiments franquiciats. Sens dubte, la franquícia s’ha convertit en una opció d’emprenedoria i també ha sigut utilitzat pel teixit empresarial com a vehicle de diversificació. De fet, durant la Covid-19 el sector de les franquícies a Catalunya ha demostrat la seva resiliència i la seva capacitat de reinventar-se.
-¿Quin moment viu el sector?
-Catalunya ha sigut una de les zones més afectades per les restriccions. Tot i així, el sector de les franquícies s’ha sabut adaptar a aquests canvis i ha aconseguit sobreposar-se ràpidament a les dificultats. A més, sectors que van ser catalogats com a comerç essencial han tingut un increment d’obertures, com és el cas dels supermercats de proximitat. També destaca el creixement als sectors de la fleca, rebosteria i l’alimentació especialitzada.
-¿Quin futur immediat preveu per a les franquícies?
-Tenen ganes d’afrontar nous reptes i consolidar-se. Les cadenes estan recuperant les xifres de facturació i ocupació precrisi sanitària i el que és més important, estan recuperant els seus plans d’expansió per continuar el seu creixement. Actualment, a més, estan analitzant noves oportunitats que han sorgit provocades pel canvi en els hàbits de consum durant la crisi sanitària, com la venda a distància, palanques de creixement sostenible, digitalització en els processos...
Notícies relacionades-¿Quines solucions pot aportar una entitat financera com BBVA a aquest sector?
-Des del 2018, BBVA disposa d’una àrea dedicada a franquícies amb especialistes repartits per tot el territori. Tots ells treballen de forma centralitzada allò relatiu a la gestió i finançament i es converteixen en interlocutors únics amb les marques. D’aquesta forma, l’equip respon amb agilitat de cara a les demandes i adquireix un coneixement més exhaustiu de la franquícia i el seu sector.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació
- Exclusiva Mamarazzis Andreu Buenafuente, fitxatge sorpresa d’RTVE
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034