ENTREVISTA A MARIA EUGENIA LÓPEZ

«Les franquícies a Catalunya han demostrat una gran resiliència»

  • BBVA compta amb un departament especialitzat en aquest tipus de negocis, capaç de respondre amb agilitat a les seves necessitats

  • La seva responsable, María Eugenia López, repassa la situació actual del sector i els reptes de futur una vegada superada la pandèmia

  • «Han sorgit noves oportunitats fruit del canvi dels hàbits de consum derivat de la pandèmia», afirma

«Les franquícies a Catalunya han demostrat una gran resiliència»
1
Es llegeix en minuts

Malgrat les dificultats que ha generat la Covid-19, el sector de les franquícies s’ha sabut recuperar. Mª Eugenia López San Segundo detalla els punts forts d’un model cada vegada més en auge.

-¿Són les franquícies un model de negoci estès a Espanya? 

-Sí, en l’última dècada ha crescut exponencialment tant el nombre de marques franquiciadores com el d’establiments franquiciats. Sens dubte, la franquícia s’ha convertit en una opció d’emprenedoria i també ha sigut utilitzat pel teixit empresarial com a vehicle de diversificació. De fet, durant la Covid-19 el sector de les franquícies a Catalunya ha demostrat la seva resiliència i la seva capacitat de reinventar-se. 

-¿Quin moment viu el sector? 

-Catalunya ha sigut una de les zones més afectades per les restriccions. Tot i així, el sector de les franquícies s’ha sabut adaptar a aquests canvis i ha aconseguit sobreposar-se ràpidament a les dificultats. A més, sectors que van ser catalogats com a comerç essencial han tingut un increment d’obertures, com és el cas dels supermercats de proximitat. També destaca el creixement als sectors de la fleca, rebosteria i l’alimentació especialitzada.

-¿Quin futur immediat preveu per a les franquícies?

-Tenen ganes d’afrontar nous reptes i consolidar-se. Les cadenes estan recuperant les xifres de facturació i ocupació precrisi sanitària i el que és més important, estan recuperant els seus plans d’expansió per continuar el seu creixement. Actualment, a més, estan analitzant noves oportunitats que han sorgit provocades pel canvi en els hàbits de consum durant la crisi sanitària, com la venda a distància, palanques de creixement sostenible, digitalització en els processos...

Notícies relacionades

-¿Quines solucions pot aportar una entitat financera com BBVA a aquest sector? 

-Des del 2018, BBVA disposa d’una àrea dedicada a franquícies amb especialistes repartits per tot el territori. Tots ells treballen de forma centralitzada allò relatiu a la gestió i finançament i es converteixen en interlocutors únics amb les marques. D’aquesta forma, l’equip respon amb agilitat de cara a les demandes i adquireix un coneixement més exhaustiu de la franquícia i el seu sector.

Temes:

BBVA