Entrevista a la consellera delegada de Calsina Carré Transports & Logistics
Cristina Carré: «El futur del transport de mercaderies és l’intermodal»
«Arran de la falta de conductors, ara els trajectes llargs els fa el tren o el barco, i els curts, el camió».
«El mercat del Magrib és estratègic per al nostre creixement»
«Els nostres remolcs porten GPS per tenir-los localitzats en tot moment»
Especialitzat en el transport per carretera, Calsina Carré ha potenciat una intermodalitat amb el tren i el barco que ara li permet afrontar la falta de conductors i de capacitat. Això sí, Cristina Carré no s’oblida dels que exerceixen aquesta professió i ha posat en marxa un ‘hub’ a Pont de Molins en què els ofereix les mateixes comoditats que li agradaria trobar quan viatja per Europa.
-Han apostat per la intermodalitat. ¿Quin és el futur del transport?
-Apostem per la intermodalitat perquè creiem fermament que és clau en el futur del transport. És un complement de la carretera que ens ha aportat moltes solucions. Arran de la falta de conductors, ara els trajectes llargs els fa el tren o el barco i els curts el conductor. Això millora la seva qualitat de vida, ens permet atendre totes les peticions dels nostres clients i ajuda a cuidar el medi ambient. I podem dir que som líders en intermodal per la nostra traçabilitat. Fem el 100% del trajecte amb els nostres vehicles, que és un factor diferencial amb altres empreses de transport, i tots els nostres remolcs porten GPS per tenir-los localitzats en tot moment.
-¿Què els ha portat a apostar pel mercat magribí?
-El mercat del Magrib és estratègic per al nostre creixement. Ja fa més de vint anys que estem posicionats allà, i coneixem molt bé tant la logística com el transport i el país. Som de les poques empreses que podem donar un servei global d’Europa cap al Marroc i del Marroc cap a Europa, perquè tenim una flota marroquina pròpia que enllaça amb la nostra flota d’Europa. El nostre centre d’operacions es troba al costat de la Jonquera, a Pont de Molins (Girona), punt estratègic de sortida cap a Europa, i això fa més fàcil donar un bon servei als nostres clients. Ara estem invertint en un gran projecte al Marroc, amb un magatzem logístic, proveïment i aparcament per a camions que volem obrir el 2023.
-Hem començat parlant del futur del transport, ¿quin és el de Calsina?
Notícies relacionades-L’objectiu de Calsina no ha canviat, és créixer i, sobretot, mantenir la unitat familiar en el negoci, crec que és secret de l’èxit, al costat d’un equip humà compromès que són les persones que formen la nostra empresa, i lògicament escoltant i acompanyant els nostres clients i proveïdors, com hem fet sempre. Amb tot això, crec que el triomf està assegurat.
Apostar per un futur millor per als conductors, amb un projecte que ja està començant a funcionar, que és el ‘hub’ de Pont de Molins, tant per a la nostra flota com per a empreses externes de tot Europa. Ja estan aparcant aquí uns 150 camions de flotes externes, i volem ubicar 600 places més per donar als conductors un servei que quan jo estic per Europa m’agradaria molt que me’l donessin: proveïment, assistència, canviar una roda, oferir-los una càrrega de retorn, que puguin dutxar-se, menjar i aparcar en un recinte de màxima seguretat al costat de la Jonquera.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme