RELLANÇAR EL TURISME
Les Ciutats Patrimoni de la Humanitat demanen al Govern promoció específica i connectivitat
La secretària d'Estat de turisme assegura que hi haurà un pla de promoció per buscar mercat nacional
zentauroepp44010473 reyes maroto180627171015
El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya, entre les quals es troba Tarragona, han sol·licitat al Govern la millora de la connectivitat ferroviària, aèria i marítima per a les destinacions amb el segell de la Unesco i el llançament d’una campanya de promoció turística específica.
Els 15 alcaldes i alcaldesses del Grup de Ciutats Patrimoni han fet aquest dimecres una reunió telemàtica amb la secretària d’Estat de Turisme, Isabel Oliver, a qui han traslladat les seves peticions i han proposat mesures davant de l’impacte del coronavirus.
«Hem sol·licitat una promoció diferenciada per a les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat amb marca Unesco i també sol·licitem que es millori la comunicació i la connexió entre els diferents territoris del país amb un bon transport públic», ha avançat el president del Grup i alcalde d’Eivissa, Rafael Ruiz.
En aquest sentit, Ruiz ha avançat que demanaran al Ministeri de Transports i Mobilitat que en la mesura possible s’augmentin les freqüències per via ferroviària, i també les connexions aèries, entre la península i les illes, a més de reforçar la connexió marítima amb Eivissa.
Superàvit d’ajuntaments
El Grup també ha demanat que s’alliberi el superàvit dels ajuntaments, ja que segons han argumentat, ara hauran de prestar «molts més serveis» durant la fase de desescalada, a més de reforçar totes les mesures de seguretat, tant per als treballadors com per a totes les persones que visitin la destinació.
Entre altres reclamacions del Grup per al Govern figura un ajut econòmic específic per al manteniment de les ciutats històriques o la flexibilització dels ertos en el sector turístic i de la llei d’estabilitat pressupostària.
Campanya nacional
La secretària d’Estat, Isabel Oliver, com ja va fer la ministra de Turisme, Reyes Maroto, ha remarcat que per segona vegada en la història de Turespaña es posarà en marxa una campanya de promoció d’Espanya dirigida al mercat nacional.
Notícies relacionadesEn aquesta línia, els alcaldes i alcaldesses del Grup reclamen una campanya específica de les Ciutats Patrimoni en el mercat nacional. «Tot i que necessitem més mitjans per gestionar el turisme, esperem que tant de bo torni a ser important i a tornar a veure a les nostres ciutats plenes, almenys un nivell d’activitat que pugui reactivar l’economia dels nostres veïns i veïnes», ha afegit el president.
- Tomé tensa la selecció
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- El problema de l’habitatge El lloguer de temporada creix el doble de ràpid a Barcelona que a Madrid
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi