Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
Moda plegable, la solució per portar al bolso per si de cas fa fred o plou
La firma valència Vardier ha ideat jaquetes, vestits, dessuadores i impermeables que es pleguen a la mida d’un mòbil i que ja han conquerit famoses com Tamara Falcó, Carlota Corredera o Tania Llasera
Moda sostenible: 10 consells per canviar l’hàbit d’utilitzar i llençar la nostra roba
«La idea va sorgir a l’estiu del 2019, i se’m va ocórrer a mi però va ser gràcies a la Maria. Va ser l’any del nostre casament. Va sorgir d’una situació quotidiana. Estàvem una nit d’estiu prenent alguna cosa amb uns amics, a València, d’on som. Va començar a refrescar i la Maria va començar a tenir fred i ens en vam haver d’anar perquè estava incòmoda. Llavors vam pensar si no hi hauria alguna cosa que pogués portar-se al bolso sense que s’arrugués per a aquestes situacions. Aquella mateixa nit ho vam mirar i no vam trobar res així. Vam començar a donar-li voltes i vam decidir que provaríem de fer-ho nosaltres mateixos». Així explica Arturo Gómez-Lechón el germen de Vardier, «la marca del per si de cas», com diu el lema de l’empresa que ha muntat amb la seva dona, Maria Martí. Es tracta d’un nou i revolucionari concepte de moda plegable en què les peces queden jivaritzades a la mida d’un mòbil i es poden portar en un bolso. Ni pesen ni fan embalum.
Entretots
El negoci va començar a caminar el gener del 2020, encara no té dos anys. No obstant el boca-orella de les xarxes ja ha fet que portin les seves jaquetes, vestits, dessuadores, quimonos o impermeables famoses com la marquesa de Griñón, Tamara Falcó, les presentadores Tania Llasera o Carlota Corredera o l’actriu Nerea Garmendia.
Els dos joves emprenedors venien de la indústria, són enginyers industrials, i abans havien passat per diverses empreses del sector de l’automoció, l’alimentació, de consultories..., però en la roba plegable hi van veure una veta i s’hi van llançar de ple. «Som pioners en això. No hi ha cap gran marca que tingui el ‘per si de cas’ com a referència. Tots els nostres productes es creen així, un impermeable per si plou, una jaqueta per si refresca, una bossa per si vas de compres...», assegura la Maria.
La jaqueta pionera
La primera peça que van llançar va ser la jaqueta. Un model atemporal i sense botons, en talla única i en quatre colors bàsics. Ara ja la venen en una versió de festa, amb brillants, «per a casaments i batejos», amb serrells i el model més llarg, el ‘hit’ ara mateix de la marca, que n’envia a produir cada mes per no quedar-se sense existències. «Anem reposant segons es van esgotant. Per exemple, aquesta setmana ens entraran 400 impermeables, un producte que estava esgotadíssim», explica l’Arturo. «Vendre a través de la web ens dona molta llibertat, no et tanques a cap ciutat o territori. La pàgina està oberta a tot el món, i de fet, a més de vendre a totes les províncies espanyoles, hem venut fins i tot als EUA i en algun país d’Europa», explica la Maria.
«La gent utilitza les peces per al dia a dia, per anar a l’oficina [on l’aire condicionat mai està al gust de tots] o per sortir a prendre alguna cosa, i també per viatjar, per anar-se’n de cap de setmana i tenir-ho tot en concepte mini. Una clienta ens va explicar que havia de fer una ruta pels EUA i volia portar-ho tot al portaequipatge de la moto, i ens va comprar vestits i jaquetes, però ens va preguntar quan trauríem uns pantalons plegables per a les seves pròximes vacances», relata la cofundadora, que defineix el públic de la marca com «una mare que sempre pensa en tot abans de sortir de casa, amb un rang d’edat d’entre els 30 i els 50».
La marca es va posar a caminar poc abans del confinament. Després va venir el tancament de botigues. «Vam néixer amb aquest concepte d’‘e-commerce’ i ens hem centrat en aquesta forma de venda», diu la Maria. «Sí que de cara a l’any que ve ens agradaria estar presents en ‘corners’ en botigues, per veure com respon el producte al carrer», afegeix l’Arturo.
De la talla 36 a la 50
Notícies relacionadesEn molt poc temps el catàleg de Vardier ha anat sumant peces i complements. «Al ser una marca molt petita, tenim molt feed back amb les clientes, que ens demanen coses», diu l’empresari. Per exemple, ara hi ha tres talles que cobreixen tot el ventall, des de la 36 fins a la 50. Amb el temps també s’ha donat resposta als homes. «Justament ha sigut aquest novembre quan ha arribat el producte, una dessuadora que es converteix en motxilla. Realment és unisex. Un suèter bàsic, de pelfa, però per dins porta una butxaca incorporada, que és la motxilla de tela amb dues cordes en què es converteix quan es gira. Això resol el problema de quan et treus el jersei i no saps què fer-ne, i te’l poses a la cintura o a les espatlles».
I tot i que no deixen d’innovar amb nous productes, com el bolso negre que acaben de posar a la venda, amb corretja i/o nansa, hi ha idees que segueixen al calaix de ‘projectes de futur’. Per exemple, el calçat. «Ens han demanat algun tipus de ballarines plegables per a casaments, però tenim altres productes per desenvolupar abans», avança l’Arturo. També queda per a pròximament un bolso compartimentat per transportar tots els ‘vardiers’. Actualment, ja estan treballant en nous models de vestits, més llargs i elegants. I en uns pantalons... i fins i tot en un mono. «Les mares també ens han demanat un ‘per si de cas’ de nens –explica la Maria–. Però aquí el problema són totes les talles que hi ha. Ara mateix seria ficar-nos en un embolic, però és un dels passos naturals que ens tocarà fer en el futur».
Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
Al Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última moda, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim crit al carrer i també les xarxes socials, i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registreu-vos a Entre Tots i escriviu-nos, explicant les vostres inquietuds o compartint les vostres pròpies experiències.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.