En comunitat

La queixa d’un lector: «Anxovats» als ascensors del metro

Un lector protesta per les aglomeracions al costat dels elevadors de la parada d’El Carmel. TMB assegura que les incidències són molt puntuals i que el flux de passatgers és absorbit sense problemes

La queixa d’un lector: «Anxovats» als ascensors del metro

FERRAN NADEU

3
Es llegeix en minuts
Luis Benavides
Luis Benavides

Periodista

ver +

«Un matí més, a l’estació de metro d’El Carmel, només funcionen dos ascensors. Desenes de persones s’amunteguen esperant poder accedir a l’andana». Així arrenca la carta de Francisco José Asensio enviada a la secció ENTRE TOTS, que els últims dos anys n’ha rebut d’altres en el mateix sentit, reclamant a TMB (també als operadors dels Ferrocarrils i Rodalies) un millor servei si és possible per la situació de la pandèmia.

Asensio és veí del Carmel des de fa gairebé sis anys i agafa habitualment el transport públic per anar a la feina. «Entre les set i dos quarts de vuit s’hi acumula molta gent, i pots estar uns 10 minuts esperant per baixar a l’andana», assegura aquest treballador de la construcció, de 39 anys, molt molest amb el servei de TMB. «Realment és un escàndol, no pot ser que s’apinyin unes 12 persones en un ascensor on, a tot estirar, haurien d’anar 6 persones», assegura per via telefònica a aquest diari. Fonts de TMB, per la seva banda, expliquen a aquest diari que els ascensors d’aquesta parada tenen capacitat per a 17 persones cada un. Així, «en cada cicle, poden transportar 51 persones alhora», diuen les mateixes fonts.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

El lector troba a faltar més personal de TMB per organitzar la gentada en aquesta estació de la línia 5. Com a molt, assegura, de vegades hi ha personal de la companyia i agents de seguretat revisant els bitllets a l’andana. Es tracta d’un problema de comoditat, ja que ningú vol pujar a un ascensor per anar «anxovat», diu, però fonamentalment de seguretat. Els números que maneja TMB presenten una realitat molt diferent. Segons la companyia, l’estació registra, com el conjunt de la xarxa, un 30% menys de passatge del que era habitual abans de la crisi sanitària. Actualment, es registren entre 800 i 900 validacions els dies feiners entre les 7 i les 9, un flux repartit entre els dos vestíbuls i «absorbit sense dificultats» pels ascensors i les rampes i les escales mecàniques, remarca TMB.

Escales d’emergència

L’estació d’El Carmel, una vella reivindicació dels veïns del barri des dels anys vuitanta i de trist record per un enfonsament durant les obres, i que va afectar més de 1.200 persones, és relativament moderna. Va entrar en servei el 2010, compta amb andanes àmplies i és totalment accessible. Fonts de la companyia expliquen que al vestíbul Llobregós el trajecte entre les andanes i el vestíbul es fa amb ascensors per la seva profunditat més gran (uns 30 metres). La sortida a la plaça de Pastrana, en canvi, es pot fer mitjançant una sèrie d’escales i rampes mecàniques. 

Notícies relacionades

Una possible alternativa als ascensors en una de les dues sortides, la que dona al carrer de Llobregós i possiblement la més freqüentada per la seva proximitat al mercat municipal, són unes escales que «estan sempre tancades», protesta el lector en la seva missiva. «¿TMB està esperant que hi hagi un accident o un incendi per obrir-les?», es pregunta en la seva carta, en què també recorda que «seguim en pandèmia» i les autoritats haurien de facilitar que les persones mantinguin certa distància. Respecte a les escales amb unes portes que estan sempre tancades, l’empresa és clara: són escales d’emergència, pensades per a situacions com un tall de corrent o una evacuació per incidència. «No són d’ús ordinari», remarquen. I en relació amb les avaries als ascensors, TMB ha revisat les incidències en els últims dies i assegura que únicament se n’ha registrat una dins l’hora punta del matí. Va ser el 24 de gener a les 7.43 h i el motiu va ser una filtració. «En cas d’avaria o revisió preventiva, com la que va tenir lloc l’11 de gener en hores vall, funcionen dos dels tres ascensors i això disminueix la capacitat de transport però continua sent superior a la màxima afluència registrada en la suma dels dos vestíbuls: 1.020 persones per hora», asseguren. 


Si voleu donar a conèixer el vostre punt de vista entre la comunitat d’EL PERIÓDICO i que les vostres queixes rebin resposta, uniu-vos a Entre Tots, on podreu publicar les vostres cartes i llegir altres articles.

Temes:

Metro