Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
5 tendències de moda que està dictant Instagram (i no ho sabies)
L’aplicació més utilitzada del món llança la seva pròpia revista, ‘The Zine’, amb tot, tot el que triomfa al carrer i als festivals d’aquest estiu. Que tremoli ‘Vogue’
Així són les manicures que triomfen aquest estiu
Instagram, un univers ple d’‘influencers’, és el mirall en el qual es miren milions d’usuaris per conèixer les últimes tendències. Ara, l’aplicació més utilitzada del món ho explica al seu públic tot resumit i ordenat en la seva nova publicació, ‘The Zine’, una guia que recull les tendències emergents de moda i bellesa presents a la plataforma, sobretot inspirades per joves que generrn converses sobre l’autenticitat i la identitat. Que tremoli la bíblia de la moda; a ‘Vogue’ li ha sortit un gran competidor.
L’estrena del ‘magazine’, que no té una periodicitat fixa però els ‘fashionistes’ podran seguir-ne totes les actualitzacions a través dels comptes @creators i @instagram, porta com a estrella de la seva portada Lori Harvey, model nord-americana, emprenedora i membre de l’alta societat. La filla de 25 anys de Marjorie Harvey i filla adoptiva del comediant Steve Harvey treballa per a l’agència LA Model Management als EUA i a Select Model Management, a Europa. També és coneguda per haver fundat la firma cosmètica SKN by LH.
Entretots
El reportatge s’ha realitzat a Los Angeles i, en ell, l’empresària posa amb una sèrie de conjunts dels 90. De la mà de l’estilista Chris Horan, la model porta des de grans barrets peluts i mitges de reixa fins a peces brillants de cap a peus.
Notícies relacionadesPerò, a més d’aquests ‘looks’, ‘The Zine’ recull aquestes cinc tendències amb més ‘likes’ a Instagram i que segur que veuràs aquest estiu :
‘Raver’ cibernètic dels 90
Mentre el metavers continua difuminant la frontera entre el món físic i el virtual, una tendència basada en el món digital i de gènere fluid és cada vegada més present: el ‘cyber raver’. L’estètica de música electrònica dels 90 combina elements portats directament dels dosmil (peces retallades que deixen molta pell a la vista), colors fluorescents, maquillatges atrevits i estampats psicodèlics. Els vestits de segona pell també estan augmentant, igual que les teles transparents i brillants, en conjunts amb moltes textures i tacons altíssims. Pop-punk nostàlgic, perruques de colors i ‘indie’ sòrdid. Aquesta estètica es presta a les ganes de festa que s’espera per a aquesta temporada festivalera després d’un bienni de sequera.
Gelatina i purpurina 3D
La brillantor i l’aspecte de vidre ja no només es porta a les parpelles i a la pell. També es porta a les ungles, on els creadors es guien pel caprici i experimenten amb la fantasia aplicant un munt de brilli-brilli. Les ungles de gel també combinen amb altres dissenys i ornaments, sempre que siguin voluminosos, gruixuts i exagerats.
Pentinats maximalistes
Des de #freshfades i #braidedponytails fins a dobles #mohawks i #rattails, l’estètica perruquera continua desafiant les normes convencionals. La gent experimenta amb el seu cabell sense tenir en compte els clàssics cartells o ‘books’ de la perruqueria. Busquen talls audaços i dissenys intricats. A més, els creadors d’Instagram estan incorporant pentinats d’avantguarda inspirats en els personatges d’anime i videojocs mentre redefineixen i desafien els ideals de bellesa.
Evolució del punt
Des dels colors de l’arc de Sant Martí fins a l’estètica espacial, els creadors més joves han escollit el punt com un dels teixits clau en aquests últims temps. Es tracta de reelaborar i reciclar però amb un enfocament híbrid i fresc en comparació amb el que hem vist en temporades anteriors. A Instagram han mostrat gran interès pels teixits, el DIY i el ganxet (#croppedcrochet). El punt i el ganxet han sigut catalitzadors d’una cultura emergent en la qual els entusiastes del «fes-t’ho tu mateix» mostren les seves creacions a través de tutorials de ‘reels’. A més, es barregen peces formals amb peces informals per crear un estil natural que no sembli carregat, ja sigui convertint jerseis en ‘shorts’, samarretes en cotilles i pintant a mà o tenyint sabatilles velles.
Nous estils per a l’oficina
A Instagram, els creadors estan redefinint l’estil a l’hora de treballar combinant peces més formals amb d’altres més ‘casual’ a fi de crear un estil ‘effortless’ (fàcil, sense esforç: texans, ballarines i samarreta blanca, per exemple, seria l’estil tradicional) i poc carregat. La clau, avui dia, és donar-li molt color.
Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
Al Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim del que es parla al carrer i a les xarxes socials i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registra't a Entre Tots i escriu-nos per explicar-nos les teves inquietuds o compartir les teves experiències.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.