Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
Pintaungles i cosmètics, ¿per què són l’últim objecte de desig dels homes?
Més enllà d’estereotips de masculinitat, els consumidors homes s’han apuntat a aquesta tendència i ja suposen més del 20% de la demanda total d’aquests productes
Les recerques d’esmalts per part dels nois s’ha triplicat des del setembre de l’any passat
Mark Bryan, l’home que adora els talons (per anar a l’oficina)
Els homes també porten talons, tot i que no tots d’agulla com Mark Bryan
Des de l’antiguitat, els productes cosmètics han format part de les nostres rutines diàries. Civilitzacions com l’egípcia, la romana i la grega ja es preocupaven molt per l’estètica i feien servir productes de cura personal i maquillatge. Avui dia, l’interès pel món de la bellesa s’ha generalitzat. Segons dades deStanpa, l’Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica, durant el 2021 aquest sector ha crescut més del 7% i ha facturat més de 8.200 milions d’euros.
Malgrat que, en el passat, s’ha relacionat l’ús d’aquests productes amb el públic femení, en els últims anys aquesta tendència està canviant. Primer van tornar els bolsos ‘baguette’, després, els texans de tir baix i fins i tot amb pota d’elefant, i més tard la generació Z ha posat de moda una tendència que va començar a triomfar a principis dels 2000: el ‘nail art’. Però ara no són només les dones que porten les ungles pintades.
I és que, segons una enquesta feta pel comparador de preus idealo.es, els esmalts d’ungles són un dels productes que més s’estan popularitzant entre els consumidors masculins. En concret, l’increment de recerques ha sigut del 288% respecte al setembre de l’any passat.
Entretots
De la mateixa manera, el maquillatge no és cosa d’un gènere, com s’ha demostrat en les multitudinàriesmarxes de l’Orgull que han omplert els carrers recentment. L’esmentat treball també constata que la demanda masculina ja supera el 20% en alguns d’aquests productes. Des que Jean-Paul Gaultierllencés la línia de maquillatge ‘Monsieur’ el 2008 ha passat molt de temps, i altres marques també han tret els seus productes específics. Com per exemple, la unisex M.A.C., la sense gènere Jecca, que han adaptat les fórmules perquè les utilitzin tant homes com dones, com és el cas de L’Oréal, i la mateixa Chanel. Aquesta última marca francesa ja ha començat a veure una oportunitat de negoci en aquest mercat i ha creat la seva pròpia línia de maquillatge, anomenada ‘Boy’, destinada al públic masculí. La col·lecció inclou un corrector, un llapis-pinzell de celles, un llapis d’ulls, un bàlsam de llavis i dos pintaungles, en blanc i negre, (el negre és el color més desitjat pels homes).
Si parlem de pintallavis, les recerques entre els homes s’han duplicat l’últim any.
Fans del ‘nail art’
En el cas dels esmalts d’ungles, són molts els famosos que s’han unit a aquesta moda. Al seu dia va obrir el camí el pioner i camaleònic David Bowie. A principis dels 70, ‘Ziggy Stardust’ solia lluir una manicura color turquesa en contrast amb la seva melena ‘mullet’ color panotxa. També el van seguir altres cantants, com Lou Reed i el líder d’Aerosmith, Steven Tyler, que des d’aleshores va començar a portar el seu encara avui característic disseny d’ungles, amb barres negres verticals.
Més tard, s’hi va sumar Kurt Cobain, el cantant de Nirvana, a qui li encantava portar el seu esmalt quarterat, molt del gust grunge dels 90.
A principis dels 2000, Johnny Depp va començar a copiar Keith Richard i utilitzar esmalt blau cobalt. I un altre exemple atrevit és Seal, que les ha portat en un metal·litzat to verd radioactiu.
Més recentment, el dissenyador Marc Jacobs, els actors Jared Leto i Brad Pitt, els cantants Harry Styles, Bad Bunny i A$AP Rocky (la parella de Rihanna) o ‘influencers’, com Diego Matamoros, són els líders d’aquesta tendència, a què acudeixen sobretot quan trepitgen l’alfombra vermella. Però si hi ha un famós que aposta per la manicura per a homes aquest és Fedez.
El raper italià, marit de la ‘influencer’ Chiara Ferragni, ha sigut un dels pioners en el maquillatge per a homes lluint les ungles pintades en totes les seves actuacions. La repercussió va ser tanta que va decidir llançar una línia pròpia. ‘Noon’ by Fedez (Layla Cosmetics) inclou sis cridaners colors que representen diferents moments en la vida del cantant.
A Espanya, hi ha diversos exemples entre els futbolistes. A banda de Guti, molt fan de seguir les últimes tendències, també el bètic Borja Iglesias ha lluit a les seves xarxes socials les ungles pintades. Per a la final de la Copa del Rei de l’abril passat, el davanter se les va fer amb esmalt permanent i amb un disseny variat de dibuixos monocromàtics. Però fa dos anys ja les havia portat de color negre durant un entrenament amb el seu equip.
👈🏽 @LaLiga pic.twitter.com/G3Zmd7v15a
— Borja Iglesias (@BorjaIglesias9) 3 de junio de 2020
Del negre a l’arc de Sant Martí
Notícies relacionadesSi bé entre principis i a mitjans de la dècada de 2000 molts nois emo (fans de la música i l’estètica que deriva del hardcore punk i del rock alternatiu) es van pintar les ungles de negre, ara la tendència està més generalitzada i inclou una àmplia varietat de colors. Durant la quarantena per la pandèmia, molts nois es van apuntar a la moda i van pujar els seus vídeos a TikTok, amb els ‘hashtags’ #guyswithnailpolish i #boyswithnailpolish.
Per a molts d’aquests homes, utilitzar esmalt d’ungles és una manera d’expressar-se més enllà dels estereotips de masculinitat.
Club d’Estil d’EL PERIÓDICO
En el Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem quina és l’última moda al carrer i també les xarxes socials, i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registra't a Entre Tots i escriu-nos per explicar-nos les teves inquietuds o compartir les teves experiències.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.