Entre tots
Usuaris del patinet, amb els dies comptats en el transport públic: «Trigaré el doble a arribar a la feina»
Els viatgers afectats pel veto lamenten les dificultats que hauran d’assumir per complementar els seus desplaçaments amb metro, bus o Rodalies
Els patinets elèctrics omplen els carrers de la ciutat, i cada vegada ha sigut més habitual veure’ls viatjant en metro, bus o tren. Aquests vehicles de mobilitat personal (VMP) poden ser la clau en l’anomenat transport intermodal i sostenible, mentre creix el rebuig cap a aquests artefactes motoritzats per part de vianants i altres passatgers. Però ha sigut el temor que desencadenin incendis de difícil control el que ha portat a un veto temporal, que s’iniciarà l’1 de febrer, en el transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona, després que fa unes setmanes l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) instés els diferents operadors a prohibir l’entrada d’aquests vehicles elèctrics almenys durant sis mesos, mentre es prepara un reglament definitiu.
El detonant va ser un incident en un tren de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). La bateria d’un patinet es va incendiar quan circulava entre les estacions de Sant Boi i Molí Nou i el maquinista va haver d’aturar el comboi i apagar el foc amb un extintor. L’accident es va saldar amb tres ferits.
Si no pot baixar a l’andana amb patinet, utilitzarà una bicicleta plegable. Valladares observa un rebuig generalitzat dels patinets, directament relacionada amb l’incivisme i sobretot el cas omís a les normes de circulació per part d’algunes persones. «Últimament veig menys patinets pels carrers i crec que és perquè la Guàrdia Urbana està molt a sobre nostre. Em sembla bé, no pot ser que vagin per la vorera o dos al mateix patinet», explica aquesta treballadora del Port de Barcelona, partidària fins i tot de l’obligatorietat d’una assegurança per a circular amb aquests VMP.
L’incivisme d’alguns però també el mal manteniment d’aquests vehicles està estés darrere de la iniciativa de l’ATV. Amb tot, l’incident ocorregut fa unes setmanes a Ferrocarrils és una cosa excepcional, perquè les bateries de liti ja tenen els seus propis sistemes de seguretat per evitar explosions o deflagracions, segons els experts. «Em sembla fatal (que prohibeixin l’accés al transport públic amb patinet elèctric) perquè paguem justos per pecadors», es queixa un altre abonat a la intermodalitat (en aquest cas, ferrocarril i patinet), Óscar Seijó, de 48 anys, que poc més vol afegir. Arriba tard a la feina, es disculpa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Club d’Estil de EL PERIÓDICO 10 trucs infal·libles de la guru de l’ordre Alicia Iglesias per triomfar amb el canvi d’armari
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Bakú aconsegueix 300.000 milions a l’any per als països del sud global
- Gavi, un any després
- El Barça acaba trasbalsat