Entre tots
Usuaris del patinet, amb els dies comptats en el transport públic: «Trigaré el doble a arribar a la feina»
Els viatgers afectats pel veto lamenten les dificultats que hauran d’assumir per complementar els seus desplaçaments amb metro, bus o Rodalies

Els patinets elèctrics omplen els carrers de la ciutat, i cada vegada ha sigut més habitual veure’ls viatjant en metro, bus o tren. Aquests vehicles de mobilitat personal (VMP) poden ser la clau en l’anomenat transport intermodal i sostenible, mentre creix el rebuig cap a aquests artefactes motoritzats per part de vianants i altres passatgers. Però ha sigut el temor que desencadenin incendis de difícil control el que ha portat a un veto temporal, que s’iniciarà l’1 de febrer, en el transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona, després que fa unes setmanes l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) instés els diferents operadors a prohibir l’entrada d’aquests vehicles elèctrics almenys durant sis mesos, mentre es prepara un reglament definitiu.
El detonant va ser un incident en un tren de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). La bateria d’un patinet es va incendiar quan circulava entre les estacions de Sant Boi i Molí Nou i el maquinista va haver d’aturar el comboi i apagar el foc amb un extintor. L’accident es va saldar amb tres ferits.
Si no pot baixar a l’andana amb patinet, utilitzarà una bicicleta plegable. Valladares observa un rebuig generalitzat dels patinets, directament relacionada amb l’incivisme i sobretot el cas omís a les normes de circulació per part d’algunes persones. «Últimament veig menys patinets pels carrers i crec que és perquè la Guàrdia Urbana està molt a sobre nostre. Em sembla bé, no pot ser que vagin per la vorera o dos al mateix patinet», explica aquesta treballadora del Port de Barcelona, partidària fins i tot de l’obligatorietat d’una assegurança per a circular amb aquests VMP.
L’incivisme d’alguns però també el mal manteniment d’aquests vehicles està estés darrere de la iniciativa de l’ATV. Amb tot, l’incident ocorregut fa unes setmanes a Ferrocarrils és una cosa excepcional, perquè les bateries de liti ja tenen els seus propis sistemes de seguretat per evitar explosions o deflagracions, segons els experts. «Em sembla fatal (que prohibeixin l’accés al transport públic amb patinet elèctric) perquè paguem justos per pecadors», es queixa un altre abonat a la intermodalitat (en aquest cas, ferrocarril i patinet), Óscar Seijó, de 48 anys, que poc més vol afegir. Arriba tard a la feina, es disculpa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear