Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Ha arribat el moment de reivindicar que ser docent és 'superguai'"

"Ha arribat el moment de reivindicar que ser docent és 'superguai'"

Europa Press

Xavier Serra

M’adono -com vostès- que hi ha un interès brutal per escampar la sensació de l'anomenat "malestar docent subjectiu". Difonen un descontentament que no és del tot real, però que sí que esdevé ben útil als comunicadors i "profetes del mal rottlo", de tots aquells que pensen que "quan pitjor estan les coses, millor" (sobretot per a ells mateixos, que en fan informes sindicals, llibres i programes de televisió).

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Hi ha massa interessats en la queixa, la queixa inútil: dir allò de "menys treball i més sou" és un discurs a l’abast qualsevol ximple, tots ens hi apuntaríem, oi? Optimot diu que per indicar que alguna cosa és bonica o que reuneix les condicions necessàries per considerar-la positivament en l'àmbit col·loquial o familiar resulta habitual l'ús dels mots "súper" o "guai".

Ha arribat el moment de reivindicar que és genial, fantàstic ser docent: afavoreix la conciliació familiar, el treball en equip, l’estabilitat laboral i, sobretot, els nivells més alts de la famosa piràmide de jerarquia de necessitats de Maslow.

He publicat, fa poc, diversos articles i he participat en jornades: cal que tractem del "benestar docent". Els predicadors de la desesperança anunciaven que molts plegarien: aquí no ha plegat ningú, ans al contrari: les persones volen treballar en educació. I caldria estudiar per què les baixes temporals es disparen en els àmbits públics i no en els concertats (segur que els 'profetes' de més amunt també m'atacaran 'ad hominem' per això).

Au, treballem, siguem docents proactius, que és “superguai”.

Participacions delslectors

Mésdebats