Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"L' asseguradora DKV discrimina els mutualistes de Muface"

"L' asseguradora DKV discrimina els mutualistes de Muface"

L'ús de les noves tecnologies, inclosa la IA, per millorar la comunicació entre els humans -i també el seu benestar- és, sense dubte, quelcom lloable. Però també pot esdevenir-se a l'inrevés: fer servir els nous avenços per a complicar i dificultar la vida de les persones.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Doncs exactament això és el que fa l'asseguradora DKV amb els mutualistes de MUFACE des de fa mesos. A aquesta companyia, de matriu alemanya amb seu a Saragossa, sembla que no li quadren els números i ha resolt desprendre's de la baula més feble: els mutualistes. I com ho fa?, doncs no donant autoritzacions per a les intervencions mèdiques i sometent a tortura psicològica mitjançant robots o màquines parlants qualsevol pregunta d' aquests, és a dir, una gimcana diabòlica.

Resulta impossible parlar amb un ésser humà als telèfons de DKV, et fan caure dins l'esgotadora roda de hàmster. A les oficines presencials segueixen un patró similar: l'atenció als mutualistes l'han reduït a dues hores -mentre que per als no mutualistes és de sis hores i mitja-. I primer cal sortejar una agent de seguretat (Sabadell) a l'entrada, que "filtra" els visitants, especialment els mutualistes; i si l'entrada no t'ha estat barrada, l'únic que aconsegueixes és un imprès amb un telèfon i un 'email'  que et duen inexorable i fatalment a la roda de hàmster.

Fa un mes que espero l'autorització per a un acte mèdic; els robots parlants van repetint la mateixa cançoneta: "Els nostres agents es posaran en contacte amb vostè". Amistats que treballen a DKV m'han explicat que la política interna actual quant als mutualistes és no gastar-se ni un duro mentre dura la negociació amb l'Estat.

Mútua/Àptima de Terrassa m'ha assabentat que DKV també se'ls treu de sobre quan es tracta d'autoritzacions per a mutualistes (malgrat tenir-hi un conveni). Així, doncs, avís per a navegants: DKV avui discrimina els mutualistes de Muface, demà potser en seran uns altres.

Participacions delslectors

Mésdebats