Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"L' asseguradora DKV discrimina els mutualistes de Muface"

Josep Canals
L'ús de les noves tecnologies, inclosa la IA, per millorar la comunicació entre els humans -i també el seu benestar- és, sense dubte, quelcom lloable. Però també pot esdevenir-se a l'inrevés: fer servir els nous avenços per a complicar i dificultar la vida de les persones.
Entretots
Doncs exactament això és el que fa l'asseguradora DKV amb els mutualistes de MUFACE des de fa mesos. A aquesta companyia, de matriu alemanya amb seu a Saragossa, sembla que no li quadren els números i ha resolt desprendre's de la baula més feble: els mutualistes. I com ho fa?, doncs no donant autoritzacions per a les intervencions mèdiques i sometent a tortura psicològica mitjançant robots o màquines parlants qualsevol pregunta d' aquests, és a dir, una gimcana diabòlica.
Resulta impossible parlar amb un ésser humà als telèfons de DKV, et fan caure dins l'esgotadora roda de hàmster. A les oficines presencials segueixen un patró similar: l'atenció als mutualistes l'han reduït a dues hores -mentre que per als no mutualistes és de sis hores i mitja-. I primer cal sortejar una agent de seguretat (Sabadell) a l'entrada, que "filtra" els visitants, especialment els mutualistes; i si l'entrada no t'ha estat barrada, l'únic que aconsegueixes és un imprès amb un telèfon i un 'email' que et duen inexorable i fatalment a la roda de hàmster.
Fa un mes que espero l'autorització per a un acte mèdic; els robots parlants van repetint la mateixa cançoneta: "Els nostres agents es posaran en contacte amb vostè". Amistats que treballen a DKV m'han explicat que la política interna actual quant als mutualistes és no gastar-se ni un duro mentre dura la negociació amb l'Estat.
Mútua/Àptima de Terrassa m'ha assabentat que DKV també se'ls treu de sobre quan es tracta d'autoritzacions per a mutualistes (malgrat tenir-hi un conveni). Així, doncs, avís per a navegants: DKV avui discrimina els mutualistes de Muface, demà potser en seran uns altres.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- La Mia, l’avatar de Mossos, pot recollir denúncies en 10 idiomes
- El trànsit sega set vides a Catalunya en una nit
- Desenes d’ajuntaments xoquen amb dificultats per reparar fugues
- Starmer anuncia una coalició europea per defensar Ucraïna
- Europa busca un paraigua nuclear propi davant la Rússia de Putin
- Operació en curs Almenys un mort en un atropellament massiu a la ciutat alemanya de Mannheim
- PLA INTEGRAL Feijóo proposa que els autònoms facin una declaració a l’any i no per trimestre com fins ara
- Fira tecnològica a Barcelona Mobile World Congress 2025, en directe: última hora del MWC i novetats
- Relacions Govern-ERC El Govern i ERC ultimen un nou decret per regular els lloguers de temporada
- Conflicte laboral Els sindicats convoquen de nou vaga a Renfe per a mitjans de març contra el traspàs a Catalunya