Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Amb el Batxillerat professionalitzador de tres anys es recupera la vella FP de segon grau"

A1-175997289.jpg

A1-175997289.jpg / RICARD CUGAT

Quan es torna als orígens significa reconèixer de 'facto' rectificar un camí equivocat, encara que obertament no es vulgui admetre. Fa temps, vaig plantejar la idea de recuperar el Batxillerat tècnic (contemplat a la reforma educativa dels anys 80 amb els itineraris administratiu, industrial, moda...) i incloure matèries de FP als batxillerats, com a l’antic BUP (la matèria d’EATP, ensenyaments tècnics-professionals).

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

I ara, alguns instituts oferiran batxillerats professionalitzadors de tres anys, orientats a cicles superiors de FP (però també per les proves d’accés a la universitat), com una recuperació de 'facto' de la vella FP de segon grau de tres cursos de durada (però n'hi hauria prou amb dos anys, com els actuals Cicles de FP de Grau Mitjà).

Amb aquest nou Batxillerat s’incorporen matèries de FP a totes les modalitats del Batxillerat, oferint una educació cultural general (matemàtiques, llengua, ciències...), fomenta habilitats tècniques i pràctiques per l’èxit al món laboral i inclou pràctiques a empreses (com al Batxillerat reformat dels anys 80).

És bona iniciativa, tot i els dubtes de la necessitat i utilitat de matèries culturals (llengua, matemàtiques, ciències socials i naturals) per un Batxillerat professional, però cal recordar que així era la vella FP, que per passar dels actuals cicles de FP de grau mitjà als de grau superior sense Batxillerat cal fer una prova incloent matèries culturals i de modalitat del Batxillerat segons la FP a estudiar; que ahir i avui també es pot accedir a la universitat des de la FP; hi ha les proves per majors de 25 anys per accedir a la universitat sense el Batxillerat amb matèries comunes de llengua.

Perquè així es dignifiquen tots els itineraris acadèmics, incloent matèries culturals i professionals des de l’ESO fins a la universitat. Si es treballa del que s’estudia i s’estudia del que es treballa la vida dóna molts tombs, així com els tombs donen molta vida.

Participacions delslectors

Mésdebats