Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Si la carn halal atempta contra el benestar animal, no s'hauria de fomentar als menjadors escolars"

Josep Vilà
He llegit a la premsa que el Govern espanyol té la intenció de prohibir la brioxeria industrial i les begudes ensucrades als menjadors escolars i alhora, obligar també que s’ofereixin menús alternatius per a alumnes vegans o amb limitacions alimentàries per motius religiosos, com per exemple el menjar halal, en el cas dels estudiants musulmans.
Entretots
No obstant, què succeirà aleshores amb el tema del benestar animal, perquè és de sobres conegut que el halal és perjudicial per a l’esmentat benestar. Així ho diu ben clarament la sentència del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE) del 2019 on s’estableix que la carn obtinguda mitjançant el ritual conegut com a halal no pot portar l’etiqueta ecològica perquè el ritual en qüestió "no respecta les normes més exigents sobre el benestar animal" pel fet que l’animal és sacrificat sense atordiment previ, és a dir, degollat viu, el que li comporta un excessiu i innecessari patiment.
Si el Govern espanyol no té la suficient -a la meva manera de veure- valentia per a prohibir el citat ritual, tal com ja han fet alguns països europeus, com per exemple Bèlgica, més recentment, tant per la seva extrema cruesa com per constituir un fet, sens dubte, del tot anacrònic en una societat civilitzada i que procura ser respectuosa amb els animals, com a mínim, que no ho permeti ni ho fomenti a les escoles.
I si no, de què caram serveix, aleshores, anar aprovant lleis sobre el benestar animal i quina mena de valors se’n difonen d’aquest a les escoles?
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Successió papal La batalla per la successió de Francesc entra en la seva fase dura (i no t’ho ha explicat la pel·lícula Cònclave)