Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Estic indignada per la manca d'humanitat del personal de Renfe i seguretat de l'estació de Vilanova i la Geltrú"

Estación de tren de Vilanova, en una imagen de archivo

Estación de tren de Vilanova, en una imagen de archivo / Ferran Nadeu

Vull expressar la meva profunda indignació pels fets ocorreguts el 27 de març, a l'estació de Renfe de Vilanova i la Geltrú. Un home es trobava malament i demanava i necessitava assistència mèdica urgent. Davant aquesta situació, vaig sol·licitar als agents de seguretat de Renfe que truquessin al 112 per demanar ajuda. Sorprenentment, es van negar a fer-ho, mostrant una absoluta manca d'empatia i responsabilitat envers una persona en perill.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Davant la seva negativa, vaig trucar jo mateixa als serveis d'emergència. Lluny d'agrair la meva iniciativa, els agents van menystenir la meva acció, com si ajudar una persona en dificultats fos un acte innecessari o molest. A més, una treballadora de Renfe va reaccionar cridant-me i exigint-me espasmòdicament i amb males paraules i gestos inadequats que em quedés allí fins que arribés l'ambulància, com si la responsabilitat d'atendre l'home recaigués en mi i no en ells, que tenen la responsabilitat de garantir la seguretat i el benestar dels usuaris.

Aquesta experiència és lamentable i inadmissible. Els treballadors de seguretat i el personal de Renfe haurien de vetllar pel benestar dels viatgers, no pas mostrar una actitud indiferent o, fins i tot, hostil davant d'una emergència.

Per tot això, exigeixo una explicació i una revisió de les actuacions del personal de seguretat i de Renfe en situacions crítiques com aquesta. No podem permetre que la deshumanització i la negligència s'imposin en serveis essencials com el transport públic.

Convido a altres ciutadans que hagin viscut situacions similars a fer sentir la seva veu per exigir un servei digne, responsable i compromès amb la seguretat i la salut de tots els usuaris.

Participacions delslectors

Mésdebats