Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"El nostre projecte de vida s'ha convertit en un malson a causa de la burocràcia"

"El nostre projecte de vida s'ha convertit en un malson a causa de la burocràcia"

Activos

Vam engegar un projecte nou de vida amb la construcció d'una casa com a autopromotors el 2021 amb il.lusió i nerviosisme com a família. Veterans de guerra del tema ens van voler avisar del risc que comportava aquest projecte i no s'equivocaven... Un any i quatre mesos per llicència d'obres. Cinc mesos i continuats de requeriments inexplicables per la cèdula d'habitabilitat. Llicència de primera ocupació que es demorava perque no teníem un cartell que posés: "Aigua no potable".

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Però el pitjor encara no havia passat: a Catalunya, Endesa té el monopoli per fer la primera escomesa de llum i portem 11 mesos esperant, amb una casa nova tancada perquè sense llum no podem entrar a viure; sort de la sogra, que ens ha acollit a casa seva.

I com aconsegueix paralitzar l'economia del país aquest sistema burocràtic? No senyors, no són defectes de forma; "que si el cartell ha de ser groc"; "que la caixa ha de ser 15 cm més gran" i nou requeriment. Senyors, tremoleu amb la famosa frase: "Tenim tres mesos per contestar el requeriment", mentre que ells et donen 15 dies i si no contestes es tanca l'expedient.

En voleu mes? Sol.licito l'empadronament a la casa de nova construcció i després de dos mesos em requereixen el contracte de compra-venda d'una casa que mai s'ha venut perquè l'hem construïda de nou... I torna a començar.

Mentre escric aquestes paraules i després de set mesos acabada la casa, encara anem amb espelmes si volem estar de nit, esperant que Endesa posi el comptador de llum. Ho hem intentat amb 'mails' demanant ajuda, recordant-nos que en altres llocs triguen dos anys. També amb els telefons 900 per ajudar al client, on mai arribes enlloc perquè el robot-veu mai vol passar-te a un operador real per explicar la teva situació.

Dono les gràcies a la Generalitat, a l'Ajuntament d' El Vendrell i a Endesa per aquest malson en el qual s'ha convertit aquest projecte de vida.

Participacions delslectors

Mésdebats