Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
L'economia, la guerra i Kafka
Enric Mas Aixalà
L'economia actual viu del procés en sí, no del resultat. Les coses (ben) acabades no interessen. D'una forma semblant, en Franz Kafka descriu societats i individus que mantenen el fil de la seva pròpia existència gràcies a, per exemple, processos jurídics sense fi, burocràtics, sense importar ni tan sols el delicte de què se t'acusa ni la resolució del cas.
Entretots
El mitjà es justifica a si mateix. I la guerra que s'està lliurant també: una guerra contínua, amb enemics poc o gens clars, que es desdibuixen. L'enemic ja no és un país, ni una ètnia, ni una filosofia econòmica. L'enemic entra o surt? És a dins o a fora? Es troba entre nosaltres o a milers de quilòmetres?
Definir perfectament un enemic podria portar a acabar les batalles massa ràpidament: és molt millor fer una guerra kafkiana basada en una economia kafkiana. Si no hi hagués gent que guanyés diners amb la guerra, no es faria.
Participacions delslectors
"Si no és fan controls d'inspecció a les residències es tendeix a no complir les lleis"

Ana Ramírez Marea Residències de Catalunya
Mésdebats
El debat
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"
- Anuari del 2024 La música en directe aconsegueix un altre rècord de facturació i Madrid destrona Barcelona com a principal motor