Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Rèplica municipal a les cartes sobre el carril bici del carrer Numància
Ester López
En resposta a les cartes Un carril bici peligroso i El carril bici de Numància precisa mejoras, volem manifestar que un dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 és oferir alternatives que permetin recuperar la ciutat com espai de trobada i de relació entre els ciutadans que hi conviuen, afavorint un espai públic urbà de qualitat que faciliti les relacions entre les persones, els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic. Un espai urbà funcional, adaptat a les diferents xarxes, usos i funcions que s'hi desenvolupen i que redueixi les friccions entre els diferents elements que composen la organització urbana.
Entretots
En aquest sentit, la utilització de la bicicleta com a mode de desplaçament a les ciutats té un paper destacat, ja que constitueix una de les alternatives més adients i sostenibles per a la mobilitat urbana. És un vehicle pràctic, saludable, fàcil d'aparcar, econòmic, silenciós. Ocupa poc espai, és combinable amb altres modes de transport i no contamina.
El carril bici del carrer de Numància forma part de l'ampliació de la xarxa ciclista de la ciutat, previst dins de la Mesura de Govern de l'Estratègia de la Bicicleta, que proposa l'ampliació de la infraestructura ciclista fins als 308 quilòmetres de carril bici l'any 2018, fet que suposa un increment del 165% respecte el punt de partida (al 2015 es parteix d'una trama de 116 quilòmetres) per tal que el 95% de la població de la ciutat disposi de, com a mínim, un carril bici a 300 metres de distància del seu domicili. Així es preveu efectuar prop de 130 actuacions a carrers, i el de Numància n'és una d'elles.
El projecte, actualment executat té com a objectius la pacificació de la via mitjançant la reducció de capacitat de circulació i la implantació d'un carril bici bidireccional. El projecte es va dissenyar per tal de ser compatible amb el vianant, el transport públic, i el vehicle privat circulant.
El disseny té en compte les premisses del PMU, d'efectuar mesures per tal de prioritzar al vianant i a la bicicleta, fet que s'ha materialitzat en la implantació del carril bici. Per aquest motiu s'han creat noves places d'aparcament de motos, mesura que contribueix a alliberar les voreres de motocicletes, actualment molt ocupades per aquest mitjà de transport, en favor del vianant. També s'ha generat un nou règim d'aparcament al carril bus en horari nocturn i festiu.
Finalment, s'observa que una vegada efectuats canvis en l'ordenació viària, es necessiten uns dies per estabilitzar el flux de trànsit i que, necessàriament, s'hauran de modificar alguns hàbits previs de circulació.
Agraïm l'interès ciutadà en la millora de la mobilitat a la ciutat en benefici de tots.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Radiografia lingüística Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»