Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La plataforma de docents 'Ciències en perill' diem 'no' a la fusió de matèries al batxillerat "
Alumnes al laboratori de lInstitut Salvador Espriu de Barcelona. / Irene Fernández
Inmaculada Rivera
Recentment, ha estat notícia la nova proposta del Departament d’Educació, que fusiona matèries científiques i trasllada continguts a optatives. Aquesta proposta podria generar desigualtats importants entre centres educatius. La mesura que es vol aplicar depèn de recursos i del projecte educatiu de cada institució, creant un sistema encara més desigual i fragmentat que el que tenim actualment.
Entretots
Centres amb menys recursos i menys grups podrien veure limitada la seva capacitat per oferir una educació científica adequada, mentre que aquells amb més mitjans podrien adaptar-se millor a la proposta. Aquesta diferència soscava l’equitat del sistema educatiu i impacta directament en l’oportunitat d’accés a una formació científica de qualitat per a tot l’alumnat.
Aquest és un dels motius pels quals, des de la plataforma de docents 'Ciències en perill' estem denunciant aquesta situació i reclamem: "Cada ciència, la seva matèria de modalitat". No a la fusió de matèries al batxillerat.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- La web de Russia Today va fomentar la violència i la polarització en moments crítics per a Catalunya i Espanya
- Veïns de la ‘nova Diagonal’ denuncien pífies a les voreres
- Olmo pateix una sobrecàrrega muscular i demà no jugarà contra el Benfica
- La britànica raptada al seu propi cotxe