Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Reduir la capacitat viària millora l'atractiu de les ciutats sense perjudicar la mobilitat"
Fachada del Ayuntamiento en la plaza de la Vila en Vilanova i la Geltrú / JORDI COTRINA
Helena Molins
Més enllà de pensar, sense base argumental, que a més carrils millor circulació, la realitat és que els fenòmens d'inducció i evaporació del trànsit estan científicament fonamentats i documentats; i amb ells tenim milers d'exemples que certifiquen que a més vies per circular, majors embussos.
Entretots
Malgrat això, els nostres càrrecs electes no ho admeten, limitant així la capacitat d'adaptar Vilanova i la Geltrú a les exigències socials i mediambientals del segle XXI. El concepte de "trànsit evaporat" prové de Jane Jacobs (1961), on descriu que donant prioritat a la vida urbana el trànsit es redueix. Un exemple és la Rambla Nova, on des de l'eliminació d'un dels dos carrils pels cotxes, el trànsit s'ha tornat més fluid i la via ha cobrat vida.
Reduir la capacitat viària millora l'atractiu de les ciutats, reordenant barris degradats, alliberant espai per a altres usos i donant prioritat al transport actiu i públic, sense perjudicar la mobilitat ni l'activitat econòmica. Aquest enfocament ajuda a reconstruir les ciutats basant-se en les necessitats humanes i mediambientals.
Com a exemple, la majoria de veïns i veïnes de Vilanova tenim comerços a un cop de pedra. I si no he d'agafar el cotxe en primera instància, aprofitaré per anar caminant per fer tots els encàrrecs. En canvi, si puc agafar el cotxe, perquè des de l'ajuntament se m'incentiva amb gran vies i rondes, aniré a consumir a la perifèria de la ciutat, i em mouré del parc comercial a altres grans superfícies, generant major trànsit.
I per què no ha funcionat amb la rotonda de la Ronda Europa amb l'avinguda d'Eduard Toldrà? Doncs perquè hi ha hagut una intencionalitat perquè no funcionés per part de l'actual Govern. Per una banda, la rotonda no estava finalitzada, no s’han promogut les altres entrades a Vilanova des de la C15 i la rotonda de les pistes es va desfer, deixant de ser una turbo-rotonda i passant-la a dos carrils, provocant un efecte embut a la rotonda de la Ronda Europa amb l'avinguda d'Eduard Toldrà.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Barcelona, protagonista La compra més gran al passeig de Gràcia des del 2017
- Motociclisme Ezpeleta, el ‘senyor dels circuits’, per fi al podi
- Informe de la Cambra de Comerç Més de 33.000 persones a Catalunya cuiden els pares i fills i treballen
- La temporada blanc-i-blava Darder, d’ídol a "traïdor"
- MOBILITAT COMPARTIDA Territori estudia tres opcions per a l’estació d’autobusos a la Diagonal
- La planta que has de posar al costat de la dutxa per evitar que es produeixi humitat
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- Repressió en l’esport L’Iran reprimeix esportistes d’elit
- Futbol Cheddira i la gran esperança