Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Reduir la capacitat viària millora l'atractiu de les ciutats sense perjudicar la mobilitat"

Fachada del Ayuntamiento en la plaza de la Vila en Vilanova i la Geltrú

Fachada del Ayuntamiento en la plaza de la Vila en Vilanova i la Geltrú / JORDI COTRINA

Més enllà de pensar, sense base argumental, que a més carrils millor circulació, la realitat és que els fenòmens d'inducció i evaporació del trànsit estan científicament fonamentats i documentats; i amb ells tenim milers d'exemples que certifiquen que a més vies per circular, majors embussos.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Malgrat això, els nostres càrrecs electes no ho admeten, limitant així la capacitat d'adaptar Vilanova i la Geltrú a les exigències socials i mediambientals del segle XXI. El concepte de "trànsit evaporat" prové de Jane Jacobs (1961), on descriu que donant prioritat a la vida urbana el trànsit es redueix. Un exemple és la Rambla Nova, on des de l'eliminació d'un dels dos carrils pels cotxes, el trànsit s'ha tornat més fluid i la via ha cobrat vida.

Reduir la capacitat viària millora l'atractiu de les ciutats, reordenant barris degradats, alliberant espai per a altres usos i donant prioritat al transport actiu i públic, sense perjudicar la mobilitat ni l'activitat econòmica. Aquest enfocament ajuda a reconstruir les ciutats basant-se en les necessitats humanes i mediambientals.

Com a exemple, la majoria de veïns i veïnes de Vilanova tenim comerços a un cop de pedra. I si no he d'agafar el cotxe en primera instància, aprofitaré per anar caminant per fer tots els encàrrecs. En canvi, si puc agafar el cotxe, perquè des de l'ajuntament se m'incentiva amb gran vies i rondes, aniré a consumir a la perifèria de la ciutat, i em mouré del parc comercial a altres grans superfícies, generant major trànsit.

I per què no ha funcionat amb la rotonda de la Ronda Europa amb l'avinguda d'Eduard Toldrà? Doncs perquè hi ha hagut una intencionalitat perquè no funcionés per part de l'actual Govern. Per una banda, la rotonda no estava finalitzada, no s’han promogut les altres entrades a Vilanova des de la C15 i la rotonda de les pistes es va desfer, deixant de ser una turbo-rotonda i passant-la a dos carrils, provocant un efecte embut a la rotonda de la Ronda Europa amb l'avinguda d'Eduard Toldrà.

Participacions delslectors

Mésdebats