Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"El traspàs de la R1 de Rodalies només serà un èxit si garanteix mesures concretes i recursos suficients"

Un tren lleno de grafitis transita por la R1 de Rodalies, con las Tres Xemeneies de Sant Adrià al fondo. / Manu Mitru
Ramon Texidó
El recent anunci del traspàs de la gestió de la línia R1 de Rodalies a la Generalitat és, en principi, una bona notícia. Una Administració més propera ha de permetre una millor adaptació del servei a les necessitats del territori i dels usuaris. No obstant això, aquest canvi no pot quedar-se en un simple relleu institucional si no va acompanyat de mesures concretes i recursos suficients per resoldre problemes estructurals arrossegats des de fa dècades.
Entretots
Un dels reptes més complexos és el tram de via única entre Arenys de Mar i Blanes, una anomalia històrica en una línia amb tanta demanda. Aquesta limitació redueix la capacitat del servei, afecta la freqüència dels trens i condiciona la resposta davant incidències, generant retards i disfuncions constants.
A més, les nombroses avaries i problemes tècnics a la infraestructura ferroviària fan imprescindible una inversió decidida per garantir un servei fiable. Independentment de qui en tingui la gestió, la prioritat ha de ser millorar Rodalies perquè els usuaris deixin de patir un transport ineficient.
Davant d’aquesta situació, cal plantejar preguntes clau: hi ha compromisos ferms de finançament i terminis d’execució realistes? Quines mesures immediates es prendran per reduir les incidències diàries, tant pròpies com externes? Aquest traspàs no pot convertir-se en un simple canvi administratiu sense millores reals.
És una oportunitat per transformar el servei ferroviari a Catalunya, però només serà un èxit si es garanteix un pla d’inversions ambiciós, una planificació rigorosa i un compromís ferm de compliment. Sense tots aquests elements damunt la taula, ens arrisquem a que tot segueixi igual.
Participacions delslectors
"Europa debe dejar de ser tutelada y abanderar la democracia"
Juan Ignacio Prieto Piedrasblancas (Asturias)
Mésdebats
El debat
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- BCN detecta un frau amb les entrades gratis al parc Güell dels veïns
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Proposició sense efectes jurídics La qüestió de confiança allunya el pacte amb Junts en immigració
- Acusació d’una alumna La UCM investiga un presumpte assetjament sexual de Monedero
- Sessió parlamentària Vox salva Mazón i evita que les Corts li demanin la dimissió en un ple aspre
- Investigació oberta Assassinat d’un tret al pit l’exalcalde de Gandia Arturo Torró
- Viatge oficial Illa diu davant la UE que l’oficialitat del català és "una qüestió de justícia"