Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Spotify ha transformat la indústria musical on l'artista ja no és la peça clau"

"Spotify ha transformat la indústria musical on l'artista ja no és la peça clau"

Fabian Sommer/dpa - Archivo

Arribem a finals d’any i torna l’Spotify Wrapped, una campanya anual que, sota l’aparença d’una experiència d’usuari personalitzada a través de les seues estadístiques d’escolta musical, esdevé una potent eina de publicitat gratuïta per a Spotify.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Aquest resum, que molts esperen amb entusiasme, transforma els usuaris en agents de màrqueting sense que, en molts casos, en siguen conscients. Les xarxes socials s’omplen de publicacions d’aquestes gràfiques acolorides, generant un cicle viral que perpetua el domini d' Spotify com a plataforma de música en 'streaming'.

Aquesta estratègia també contribueix a blanquejar les crítiques que sovint se li fan: des de la precarització dels artistes fins a la seua política de repartiment d’ingressos, la qual beneficia les grans discogràfiques en detriment de músics independents.

En contra d’aquesta campanya publicitària d' Spotify, persones crítiques amb la plataforma han llançat, amb una aparença similar al 'Wrapped', les estadístiques del que paga Spotify als artistes per cada reproducció i moltes altres dades que ens permeten observar com aquesta plataforma ha transformat la indústria musical, en la qual, l’artista és un engranatge més i no la peça clau.

Participacions delslectors

Mésdebats