La creativitat flueix millor a l’aire lliure

Més enllà de les seves platges i clubs, la ciutat acull tot un districte dedicat al disseny en el qual sobresurten les Wynwood Walls, amb més de 40 murals de carrer

Miami

Miami

2
Es llegeix en minuts
XAVI DATZIRA

ESTRENA DE LEVEL

La vida es disfruta a l’aire lliure a Miami, i això no només fa referència a les platges o les terrasses dels seus restaurants i clubs, sinó també a l’art. A part de l’arxiconeguda South Beach, un dels llocs més icònics de la ciutat nord-americana és el Miami Design District, tot un formiguer de creativitat que acull galeries d’art, sales d’exposició, museus, botigues de dissenyadors i marques hípster i, per descomptat, les Wynwood Walls.

Es tracta d’un autèntic museu obert i sense sostre d’art urbà, amb més de 40 murals que són obra d’artistes i grafiters de renom mundial, inclòs Shepard Fairey, el dissenyador de l’icònic cartell electoral d’Obama titulat Hope. Des dels seus inicis el 2009 de la mà de per Goldman Global Arts, s’ha convertit en un destí internacionalment reconegut i un oasi de creativitat avantguardista que ha sigut capaç de redefinir el concepte d’art de carrer.

En aquest sentit, pintar alguna paret del barri de Wynwood és un moment crucial en la carrera dels artistes, pel seu impacte (rep 3 milions de visitants anuals) i pel llegat que deixen a les següents generacions. Alguns d’aquests creadors són Greg Mike, Dan Lam o DEFER.

Immersió urbana

Per no perdre’s res, existeixen diverses propostes que permeten una ràpida immersió en aquesta subcultura, com l’Street Art Experience Oficial, en la qual un artista local imparteix els seus coneixements sobre grafitis i art de carrer. També existeixen tota mena de tours guiats, com el de The Lady Buggies, a bord d’acolorits vehicles customitzats.

Aquesta és la visita més suggerent, i econòmica, que es pot fer en el Design District. A partir d’aquí, el límit és el cel, com se sol dir. La zona acull diverses galeries d’art, boutiques de dissenyadors i restaurants d’alta gamma.

Així mateix, criden l’atenció dos elements únics i originals. D’una banda, l’edifici Moore, construït el 1921 i amb una instal·lació creada per l’arquitecta iraquiana Zaha Hadid a l’atri. Per l’altre, la Fly’s Eye Dome, una escultura en forma de càpsula que permet introduir-se al seu interior. I és que a Miami res és convencional.

L’inici de la temporada de primavera-estiu implica l’estrena d’una nova ruta directa per part de LEVEL (flylevel.com): la connexió de Barcelona amb Miami, amb quatre vols a la setmana al pic màxim estival. Amb aquest i la resta de trajectes, la companyia ofereix un 40% més de seients que en el període anterior, xifra que suposa gairebé 200.000 places addicionals. En aquest sentit, l’aerolínia també vola a Nova York, Los Angeles, Boston i San Francisco, així com a Buenos Aires i Santiago de Xile.

Una de les característiques principals de LEVEL és la seva model Fly your Way, que es basa a oferir una experiència a bord personalitzada. Així, els passatgers poden dissenyar el seu propi viatge a mida a través de la plataforma de venda anticipada (my.flylevel.com), on cada persona pot adquirir els productes que vulgui consumir a bord de forma prèvia, ja siguin elements de confort, menjar o begudes.

Notícies relacionades

Per exemple, es poden escollir plats amb pollastre al curri amb arròs basmati, poke de salmó, amanida de quinoa o hamburguesa amb patata rostida. El wifi gratuït està diponible per a la missatgeria, però si algun passatger necessita més dades pot contractar paquets de wifi a bord. A part, el servei d’entreteniment compta amb més de 400 continguts, amb pel·lícules, sèries, música, documentals o pòdcasts.

Suplement de viatges i turisme I ABRIL 2024 I núm. 230 I www.elperiodico.com/es/destinos

Temes:

Grafitis