Observatori
El 43% d'espanyols redueix o elimina de la seva dieta el consum de carn vermella
Segons un estudi de Nestlé presentat a Esplugues el 17% de la població s'identifica amb l'opció flexiteriana
Un 43% dels espanyols ha reduït el consum de carn vermella o no l'ha provat l'últim any, segons els resultats del III Observatori Nestlé sobre Hàbits Nutricionals i Estils de Vida de les Famílies, presentat a la seva seu d'Esplugues.
D'aquests, un 29%, més d'11 milions de persones, ha reduït la ingesta de carn vermella, mentre que un 14% addicional afirma no haver-la menjat. Les dones, en un 34% més que els homes, i els majors de 50 anys, en una proporció de quatre de cada deu, són els perfils que més han reduït aquest consum, segons apunten des de l'Observatori.
Els resultats d'aquest III Observatori, que dóna a conèixer l'evolució dels hàbits d'alimentació i nutrició a Espanya, es basen en tres estudis realitzats entre setembre de 2015 i abril de 2016 en els que han participat 1.000 homes i dones majors de 16 anys.
El 17% de la població s'identifica, segons aquest treball, amb l'opció flexitariana, és a dir, segueixen una dieta basada en el consum de verdures, fruites, llegums i cereals fonamentalment, amb la inclusió de carn i peix de forma ocasional; encara que 2,5 milions d'espanyols no consumeixen mai ni fruita ni verdura.
Un 1% de la població està diagnosticada com a celíaca o intolerant al gluten, encara que s'estima que un 75% dels afectats està encara sense diagnosticar. Malgrat el baix percentatge de diagnosticats, un 6% dels entrevistats ha declarat seguir de forma freqüent una dieta sense gluten.
Molts dels espanyols que consumeixen productes sense lactosa, segons les dades de l'Observatori, desconeixen amb exactitud els seus beneficis, encara que el 41% creu que evitar la lactosa permet una digestió més lleugera, el 18% pensa que té un menor contingut calòric, un 17 % que redueix el colesterol i un 24% que és apta per a diabètics.
Una altra tendència és que la proximitat d'origen dels aliments és un factor cada vegada més rellevant en la decisió de compra, de forma que el 70% dels espanyols ha consumit en l'últim any productes denominats Km.0 per la seva percepció de naturalitat, autenticitat, seguretat i confiança.
Notícies relacionades
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034