Foment accepta la petició dels Ajuntaments i traspassarà la B-23
El Govern veu "amb bons ulls" l'operació per a la reforma del tram final de l'autopista
L'objectiu dels Consistoris d'Esplugues, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern és crear un espai més urbà i amb una mobilitat més sostenible
El Secretari d'Estat d'Infraestructures del Govern de l'Estat, Julio Gómez-Pomar, ha explicat als alcaldes de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, Sant Joan Despí i vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, i l'alcaldessa d'Esplugues, Pilar Díaz, que veu "amb bons ulls" el traspàs de l'últim tram de l'autopista B-23, al seu pas pels tres municipis a la Generalitat i els ajuntaments.
Els tres alcaldes han manifestat a Gómez-Pomar la urgent necessitat de transformar l'autopista B-23 en una via urbana, al tram de cinc quilòmetres des de San Joan Despí fins a la Diagonal de Barcelona. L'alta densitat de trànsit i el col·lapse diari que registra aquesta via d'accés a Barcelona des d'aquestes poblacions del Baix Llobregat requereix d'una actuació per promoure una mobilitat més sostenible.
Els alcaldes i l'alcaldessa han assenyalat que ara s'iniciaran els estudis jurídics i tècnics per a la materialització d'aquest traspàs, que haurà de concretar-se en la firma d'un conveni entre les parts.
Això hauria de permetre iniciar les actuacions de la via plantejades des de l'àmbit local per desenvolupar una reforma que vol humanitzar aquest tram d'autopista, fent-lo més permeable i apostant per una mobilitat urbana, amb la creació d'espais per a carrils bici, carrils per al transport públic i per a vehicles d'alta ocupació (BUS-VAO), així com zones verdes i espais per a vianants.
L'objectiu final seria fer realitat el projecte presentat el març de 2015 en el marc d'un acord metropolità firmat entre aquestes tres ciutats, a més de Barcelona i l'Àrea Metropolitana (AMB).
D'igual manera, els alcaldes i l'alcaldessa han demanat al responsable d'infraestructures de l'Estat que es portin a terme les actuacions pendents que afecten aquesta via, com el carril BUS-VAO, que no s'han dut a terme en un tram que pràcticament no ha tingut cap actuació de millora en els 60 anys que porta en servei.
- Tomé tensa la selecció
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- El problema de l’habitatge El lloguer de temporada creix el doble de ràpid a Barcelona que a Madrid
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi