Sanitat
El projecte d’obres de construcció del nou CAP Lluís Millet d’Esplugues, a licitació el 2022
La previsió és que abans de l’any 2028 el nou ambulatori estigui construït a poca distància de l’actual CAP

El Departament de Salut de la Generalitat té previst licitar aquest any la redacció del projecte d’obres del nou ambulatori al barri Centre d’Esplugues (Baix Llobregat), que substituirà l’actual CAP Lluís Millet.
D’aquesta manera ho ha confirmat l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, en una reunió celebrada aquest dijous amb la secretària d’Atenció Sanitària i Participació, Meritxell Budó, i la gerent de la Regió Sanitària Metropolitana Sud del Servei Català de la Salut, Gemma Valeta.
Alhora es va acordar que l’Ajuntament iniciarà els tràmits per canviar el plantejament urbà del solar i poder cedir el terreny on s’ha de construir el nou edifici.
Abans de l’any 2028
La previsió és que abans de l’any 2028 el nou ambulatori estigui construït en uns terrenys del carrer Nou, al costat del parc Pou d’en Fèlix, a poca distància de l’actual CAP.
El nou equipament es construirà tenint en compte el creixement de població previst al municipi en els pròxims anys, amb l’objectiu de «garantir un servei òptim i de la màxima qualitat en tota la població».
Durant la mateixa reunió, l’Ajuntament també es va comprometre a buscar un solar pròxim al CAP Lluís Millet, que es posarà temporalment a disposició de la Generalitat de Catalunya perquè Salut instal·li un mòdul annex a fi d’ampliar l’espai disponible per a consultes fins que el nou edifici estigui construït.
Està previst que la Generalitat liciti aquest nou mòdul el primer trimestre d’aquest any. L’alcaldessa Pilar Díaz ha declarat que «La construcció del nou CAP Lluís Millet és una reivindicació històrica de la nostra ciutat i celebrem que aquest any comenci el compte enrere perquè sigui una realitat».
Notícies relacionades«La Generalitat tindrà tota la nostra col·laboració, però necessitem que aquest primer compromís vingui acompanyat també d’un calendari real i inamovible de les següents fases». Ha afirmat.
Més notícies d’Esplugues en l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Dia del llibre i la rosa Sant Jordi 2025, un nou bany de llibres i de masses
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Omella, un papable improbable
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau