El partit del defensor del títol
La final de Sofia
El Barça necessita guanyar avui el Levski per passar als vuitens sense dependre de ningú
De París a Sofia. És una final. I no és una exageració. El Barça necessita avui (20.45 hores, Canal+) guanyar el Levski de Bulgària --o fer el mateix resultat que el Werder Bremen amb el Chelsea-- per mantenir les seves opcions de defensar la corona conquistada al maig parisenc."És la primera de les dues finals que tenim",va confessar Deco, resumint la transcendència del partit. Una derrota o un empat, combinat amb el triomf dels alemanys, significaria l'eliminació.
A més del títol, també hi ha en joc molts diners, 20 milions d'euros, almenys, i una cosa que no té preu: el prestigi. Just ara, quan la junta ha iniciat un procés d'universalitzar l'eslògan demés que un club, aprofitant la seva aliança amb l'Unicef, quedar fora de la Champions seria una tragèdia.
Més enllà del que faci el Chelsea aquest vespre a Bremen, el Barça juga per si mateix. Si guanya al Levski ("no se l'ha de subestimar, és un bon equip",va avisar Rijkaard, oblidant el còmode 5-0 de la primera jornada) estarà tranquil perquè a l'empara del Camp Nou podrà batre els alemanys. És veritat que li serveix el mateix resultat del Bremen, però si no és capaç de tombar el campió búlgar, que ha perdut els quatre partits de Champions que ha jugat, tot es complicarà.
EVITAR EL RECORD DEL CSKA
Però això no calma el Barça, a qui els errors a Europa han condemnat a viure a un pas de l'abisme. Va empatar a Bremen de miracle gràcies a un gol de Messi, va sucumbir a Londres i es va deixar empatar en el temps afegit amb el Chelsea al Camp Nou. O sigui, l'equip de Rijkaard ha aconseguit a penes 5 punts de 12. Misèria per al campió. Amb aquestes xifres és lògic que el record deldream teamhagi ressuscitat.
No només se l'hi associa en els bons moments, sinó també en els dolents. El Barça que va guanyar la primera Copa d'Europa (1992) va caure eliminat després davant el CSKA de Moscou. Sense cap honor. Sense presumir ni tan sols de la seva corona."No contemplem una derrota; la qualitat, l'esperit i la capacitat de reacció de l'equip en els moments difícils sempre ha sigut bona. Em pensava que seríem primers i hem lluitat per ser-ho. La distància entre el Chelsea i Barca és tan petita que una vegada són ells els primers i l'altra, nosaltres",va dir Txiki.
PENYA HRISTO STÓITXKOV
Notícies relacionadesSi aquest Barça és millor que eldream team, també es demostra en partits com el d'avui. Aquell ni va defensar la corona. Aquest, en canvi, malgrat les baixes d'Etoo, Messi, Saviola i Belletti, no tem la pressió."No estem pensant en el que pot passar si ens eliminen, confiem en les nostres possibilitats",va recordar Rijkaard, aliè a la densa agenda diplomàtica que desenvolupa el president Joan Laporta a Sofia. Ahir va inaugurar la penya barcelonista Hristo Stóitxkov, juntament amb l'estrella blaugrana que li dóna nom, avui esmorza amb el president de Bulgària, Georgi Parvanov, i després visita l'alcalde de Sofia, Boiko Borisov.
L'equip no està per a actes diplomàtics. A Sofia, és el gairebé tot o res. Ignorant el que faci José Mourinho i el Chelsea, el campió d'Europa ha de guanyar el Levski per demostrar que l'èxit no l'ha consumit massa aviat.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho